Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آزمایش موشکی جدید کره شمالی - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

به نقل از یونهاپ، در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌حزیره کره، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد کره شمالی امروز پنج‌شنبه ساعت ۶:۲۰ (به وقت محلی) یک موشک کوتاه‌برد را به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات نظامی این کشور افزود که ارتش کره شمالی این موشک را از اطراف شهر «نامفو» شلیک کرده است.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.

هفته پیش وزارت خارجه کره شمالی از سازمان ملل خواست که رزمایش‌های تنش‌آمیز آمریکا و کره جنوبی فوراً متوقف شود. «کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید قاطعانه از آمریکا و کره جنوبی بخواهند فوراً اظهارات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های نظامی مشترک را متوقف کنند.

وی دراین‌باره گفت: این اقدامات و رزمایش‌ها شرایط در شبه‌جزیره کره را وخیم‌تر کرده و غیرمسئولانه سطح رویارویی و تنش را افزایش داده است. در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا