Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آغاز اجرای طرح نجما "نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران" در آذربایجان‌غربی - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان غربی

آغاز اجرای طرح نجما “نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران” در آذربایجان‌غربی

آغاز اجرای طرح نجما “نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران” در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، عملیات اجرایی نهضت توسعه فیبر نوری در توسط شرکت مخابرات ایران در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

شرکت مخابرات ایران با قدرت به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و طرح نجما در حال اجرا می باشد.

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز و در آئین امضاء تفاهم نامه اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری(نجما) با استاندار آذربایجان‌غربی با ارزیابی آخرین وضعیت زیرساخت های مخابرات استان از عملکرد مدیران مخابراتی و همکاری مدیران منطقه ای تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی از ۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است اظهار کرد: میانگین سرمایه ای که حامیت ها در جهان برای توسعه شبکه فیبرنوری حدود ۴۰ درصد است.

آغاز اجرای طرح نجما "نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران" در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود اینکه ارائه خدمات با کیفیت بر بستر فیبرنوری در دیگر کشورها به طور میانگین ۲۵ دلار است اما به دلیل شرایط اقتصادی ایران این میزان در کشور حدود ۳ دلار است.

سلطانی طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شدن عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در آذربایجان غربی و دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

وی افزود: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موحب رونق شرکت های تکنولوژی و اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبر نوری در کشور و استان حرکت کنیم.

سلطانی تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده ای که صنعت مخابرات با آن رو به روست اما ما در قالب طرحی جهادی در حال توسعه زیرساخت های فیبرنوری است و امیدواریم دولت محترم نیز با همراهی و همکاری ما را در ارائه خدمات به مردم عزیز همراهی کند.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و انشالله با همه توان برنامه های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.

فیبر نوری در افزایش پاسخگویی به کسب و کارهای مجازی موثر خواهد بود

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک با تاکید بر ضرورت گسترش فیبر نوری در این استان، گفت: مطالعات فاز دوم طرح نجما (نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران) در استان آغاز و در فاز اول اجرای طرح ظرفیت شبکه فیبر نوری به ۱۰۰ هزار پورت افزایش می‌یابد.

معتمدیان با اشاره به نقش فیبر نوری در افزایش پاسخگویی به کسب و کارهای مجازی افزود: طرح نجمای مخابرات باید سبب تحول در مناطق روستایی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نهایت تلاش و همکاری را در توسعه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی داشته باشند.

وی ادامه داد: تسهیل در صدور مجور و حفاری برای توسعه فیبر نوری ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

آغاز اجرای طرح نجما "نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران" در آذربایجان‌غربی

معتمدیان با تاکید بر ضرورت بهره مندی از شرکت‌های دانش بنیان در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، گفت: به دنبال شرکت‌های توامند این حوزه هستیم. وی همچنین از آنتن دهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه شرکت مخابرات به این موضوع شد.

در این آئین تفاهم نامه مشترک استانداری آذربایجان‌غربی و شرکت مخابرات ایران با هدف گسترش شبکه فیبرنوری و توسعه زیرساخت‌های اینترنتی در این استان به امضای محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران رسید.

هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای طرح نجما در آذربایجان‌غربی

چنگیز نوری نیز با بیان اینکه تعداد کل مشترکین باند پهن در استان به بیش از ۲۵۶ هزار و ۷۸۹ مشترک رسیده است، افزود: از این تعداد، ۲۴۷ هزار و ۶۷۶ مشترک در قالب بستر مسی و ۹ هزار و ۲۰۷ مشترک در قالب فیبر نوری از شرکت مخابرات خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فیبر نوری در استان، اضافه کرد: هر چند تعداد مشترکان فیبر نوری در این استان ۹ هزار و ۲۰۷ است اما ظرفیت اتصال ۲۱ هزار و ۴۸ پورت به فیبر نوری را داریم.

نوری، کل فیبر نوری استان را ۱۱ هزار و ۴۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۷۴۳ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، پنج هزار و ۸۸۵ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایت‌های همراه روستایی و ۸۳۳ کیلومتر نیز در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی ادامه داد: اکنون ۳۲۷ مرکز روستایی، یک هزار و ۱۰۰ سایت همراه اول و تمامی پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی به فیبر نوری متصل هستند.

وی حرکت به سمت شهر هوشمند، ظرفیت سازی واگذاری FTTH در مراکز پر ظرفیت شهری، توسعه فن آوری، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی شهرهای صنعتی، پاسخگویی به نیاز مشریان و افزایش ضریب نفوذ، بهبود در کیفیت محصول و ارتقای پهنای باند، ارتقای پایداری شبکه‌های ارتباطی و توسعه گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری از مزایا و اهداف فاز اول طرح نجما در استان است.

نوری با بیان اینکه ظرفیت تلفن ثابت در استان به یک میلیون ۷۹ هزار و ۱۷۴ مشترک افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالیست که هم اکنون ۹۲۷ هزار و ۲۴۲ مشترک تلفن ثابت در استان فعال است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا