چهارمحال و بختیاری

آغاز برداشت سیب‌زمینی/ تولید ۱۴۰۰ تن سیب‌زمینی فقط در یک شهرستان

سعید خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۲۸۰ هکتار از مزارع شهرستان اردل به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که بطور میانگین از هر هکتار ۵۰ تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به اینکه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود، افزود: محصول سیب‌زمینی شهرستان به کارخانه‌های تولید چیپس به استان اصفهان و همچنین جهت مصرف مردم به بازارهای داخل استان و استان‌های همجوار ارسال می‌شود. 

وی افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود‌های دامی، شیمیایی و ریز مغذی و مبارزه بموقع با آفات و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز سبب شده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.

خسروی با بیان اینکه روستای آلیکوه این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: ارقام کشت شده در شهرستان از نوع اگریا، بورن، سانته، جلی، ساتینا و… می‌باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.

آغاز برداشت سیب‌زمینی بذری در شهرستان بن

همچنین همزمان برداشت سیب زمینی بذری شامل اسپریت، بورن، جلی و ساتینا در سطح ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستای بارده نیز آغاز شده است.

پس از برداشت این محصول جهت کشت به استان‌های کرمان، اردبیل، آذربایجان، همدان و خوزستان نیز صادر می‌شوند.

یادآوری می‌شود، زمان برداشت این محصول تا ۲۰ روز آینده در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا