اجتماعی

آغاز به کار کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت/ ارسال آثار از اول شهریور تا ۲۰ آذر

آغاز به کار کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت/ ارسال آثار از اول شهریور تا ۲۰ آذر

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران ، حسین علاءالدینی در نشست خبری کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت (ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی) اظهار کرد: امروز کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران آغاز به کار می‌کند، در این کنگره پذیرای شعر، داستان، خاطره و دل نوشته شاعران و داستان‌نویسان از سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این کنگره در ۵ محور اصلی ایثار و مقاومت در آینه قیام سیدالشهدا(ع)، کربلای خمینی امتداد کربلای حسینی در ۸ سال دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در سیمای ایثار جانبازان دفاع مقدس، جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی و جایزه ویژه کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت ادامه داد: بخش‌های کنگره در ۳ بخش اصلی شعر شامل شعر کلاسیک و شعر آزاد، بخش داستان در قالب داستان کوتاه و داستانک و بخش خاطره و دلنوشته که ویژه خانواده شهدا و ایثارگران بوده پذیرای آثار اصحاب ادب، شاعران و نویسندگان از سراسر کشور است؛ علاقمندان می‌توانند از کانال ارتباطی Festivalifar در پیام‌رسان ایتا، روبیکا و سروش آثار خود را ارسال کنند. مهلت ارسال آثار نیز از اول شهریور ماه لغایت ۲۰ آذر ماه خواهد بود.

شهرداری تهران ,

علاءالدینی تاکید کرد: اختتامیه کنگره در دی ماه سال جاری و در ایام سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد؛ همچنین جوایز در نظر گرفته شده برای بخش شعر ۳ جایزه ۱۵ میلیون تومانی و در همین بخش از ۳ شاعر و اثر هم تقدیر می‌شود که به هر کدام دو میلیون تومان اهدا می‌شود. در بخش داستان نیز به ۳ اثر برگزیده به هر یک ۱۵ میلیون تومان و در بخش دلنوشته نیز به ۳ اثر برگزیده به هر یک ۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد، قطعا در پایان این کنگره آثار برگزیده به صورت محصول فرهنگی منتشر خواهد شد.

غلام عباس کیانی؛ مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز درباره کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت گفت: مجموعه فعالیت‌ها در اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران بر دو محور تکریم و ترویج قرار گرفته است. تکریم به این معنی که به هر طریقی به بازماندگان شهیدان و خانواده آنها بگوییم که قدردان زحمات و سختی‌های شما که بخاطر مردم و نظام تحمل کردید هستیم و در این مسیر به هر شکلی از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: در محور ترویج نیز ادامه حرکت مقاومت که با ترویج این فرهنگ محقق می‌شود تلاش خواهیم کرد. در مقطعی مقاومت و ایثار در جبهه‌ها خود را نشان می‌داد و در برهه فعلی ایثار در اشکال مختلفی بروز و ظهور پیدا می‌کند. در زمانی که دنیا دچار ویروس منحوس شده بود افرادی بودند که با به میدان آمدن تلاش وسیعی کردند و با ایثار خود مشکلات جامعه را به حداقل رساندند.

فراخوان کنگره سراسری شعر دفاع مقدس منتشر شد

کیانی تاکید کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم با حضور خود در میدان فرهنگی این کنگره را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار کنیم و امیدواریم با ارسال آثار به کنگره حرکت موثری در این زمینه داشته باشیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا