هرمزگان

آغاز تعمیرات اساسی در شرکت پالایش نفت لاوان با اتکای به توان داخلی

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، در راستای تولید پایدار در پالایشگاه اجرای تعمیرات اساسی مطابق با برنامه از قبل تدوین شده براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و با کسب مجوزهای لازم برای یک بازه ۴۰ روزه برنامه‌ریزی و از اول آذر ماه امسال شروع شد. 

 کیانی معاون مدیر عملیات شرکت پالایش نفت لاوان در تشریح مراحل و جزئیات این برنامه کاری اعلام کرد: با وجود تراکم و حجم فوق العاده سنگین کار و گستردگی عرصه ، پرمخاطره بودن عملیات تعمیرات اساسی، سازوکار مناسب و تمهیدات لازم با بهره گیری و استفاده از کلیه امکانات برای این عملیات برنامه ریزی شده است، تا با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای تعمیراتی و رعایت الزامات ایمنی، این پروسه تعمیرات اساسی صورت گیرد. 

وی در ادامه افزود: هدف اصلی از انجام تعمیرات اساسی، آماده سازی واحدهای عملیاتی موردنظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه روزی طی یک دوره فعالیت بعدی تولید و تأمین فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب است.

معاون مدیر عملیات شرکت پالایش نفت لاوان تأکید کرد: باتوجه به‌دقت و حساسیت عملیات اجرای در تعمیرات اساسی واحد ۱۳۰۰ پالایشگاه نفت لاوان، کلیه سیستم‌های برقی و ابزار دقیق، ظروف و برج‌ها، مُبدل‌ها، فن‌های هوایی، کولرهای آبی، خطوط لوله، پمپ‌ها و کمپرسورها، ایستگاه‌های کنترل برق و سیستم فِلِر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و تعمیرات مورد نیاز بر روی آنها انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور اجرای این تعمیرات اساسی کلیه برنامه‌ریزی فرآیندی ، اجرایی و تهیه کالاها، اجناس، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تعمیرات با تلاشهای مجاهدانه همکارانم در امور بازرگانی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های داخلی کشور تأمین شده است.

کیانی با اشاره به انجام کار در دو شیفت به‌صورت شبانه‌روزی بمنظور حداکثر بهره‌گیری بهینه و مطلوب از اوقات شبانه روز و بهره‌وری بیشتر اضافه کرد: در اجرای این تعمیرات اساسی از خدمات ۲۵۰ نفر نیروی بیرون از شرکت و ۵۵۰ نفر از نیروهای داخلی شرکت و در مجموع ۸۰۰ نفر نیروی اجرایی استفاده می‌شود.

همچنین گشمردی رئیس HSE شرکت پالایش نفت لاوان، لزوم انجام تعمیرات اساسی را علاوه بر تولید پایدار، افزایش ضریب ایمنی برشمرد و گفت: پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و کنترل عوامل زیان آور محیط کار مدنظر کارشناسان ایمنی است.

وی تصریح کرد: واحدهایی که برای تعمیرات اساسی از سرویس خارج می‌شوند با همکاری واحدهای مختلف و پس از صدور مجوزهای لازم شروع به فعالیت‌های تعمیراتی خواهند نمود.

 گشمردی اعلام کرد: انجام هر عملیات براساس دستورکارها و مجوزهای صادر شده و با نظارت همکاران  HSE انجام می‌پذیرد و همچنین همکاران آتش‌نشانی نیز با تجهیزات کامل در محل تعمیرات اساسی حضور مستمر دارند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا