البرز

آغاز ساخت ۷۳۴ واحد مسکونی تعاونی در اشتهارد

آغاز ساخت ۷۳۴ واحد مسکونی تعاونی در اشتهارد

به گزارش برگزیده البرز، رضا خالقی روز شنبه در آیین آغاز ساخت ۷۳۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اشتهارد اعلام کرد: این واحدها در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار با مشارکت بخش تعاون برای کارگران صنایع اشتهارد ساخته می شود.

وی از تامین یک هزار و ۵۶۵ هکتار زمین برای ساخت نزدیک به ۳۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان صنعتی اشتهارد خبر داد و گفت: ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در قالب ساخت مسکن کارگری، جوانی جمعیت و قشرهای فاقد مسکن با همکاری بنیاد مسکن و تعاونی ها پیش خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اهمیت اقتصادی و تولیدی اشتهارد بیان کرد: اشتهارد به عنوان قطب صنعت استان برای تامین مسکن کارگری در اولویت قرار دارد تا مشکل نیروی انسانی صنایع برطرف شود.

خالقی افزود: در این مسیر کار جهادی، تمام نهادها و دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز یاری رسان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحث قانون بیمه کارگران ساختمانی در سازمان تامین اجتماعی نیازمند بازبینی است تا با تخفیف های مربوطه از مبلغ قابل توجهی که در تسریع نهضت ملی تاثیرگذار است کاسته و ساخت پروژه ها تسریع و تسهیل شود.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری اشتهارد دارای سه شهرک صنعتی اشتهارد یک و ۲ و کوثر است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در یان شهرک ها قرار دارد.

کمبود مسکن برای سکونت کارگران صنایع اشتهارد یکی از مشکلاتی است که سبب شده تا واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا