کهگیلویه و بویراحمد

آغاز شمارش حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان خبر داد و گفت: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از امروز شنبه ۱۸ دی جاری ۸۷ نفر کارشناس و محیط‌بان در قالب ۲۹ اکیپ به مدت ۴ روز با همکاری تشکل های زیست محیطی مردمی، حیات وحش مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع شهرستان های گچساران ،کهگیلویه ، بهمئی و باشت را شمارش کنند. 

هاشمی گفت: پس از این آماربرداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت ، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت ، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود اما در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این سرشماری گفت: تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، نیروهای این اداره کل را همراهی خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت حمایت و آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت چگونگی و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا