کرمان

آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های استان کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از سیرجان، استاندار کرمان امروز در حاشیه طرح زمستانی پلیس استان کرمان از کسب رتبه اول استان برای سومین سال متوالی در کنترل حوادث جاده‌ای خبر داد و اظهار کرد: امسال هم شاهد اجرای خوب طرح زمستانی هستیم که برگزاری این مراسم توسط نیروی انتظامی در یکی از گردنه‌های سردسیر استان یک آغاز خوب برای برگزاری رزمایش است.

علی زینی‌وند افزود: در واقع آمادگی همه نیروها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید همه دستگاه‌های متولی طرح را پشتیبانی کنند و در تمامی روزها و لحظات اجرای طرح اعم از اورژانس، پلیس راه ، هلال‌احمر، راهداری و نیروی انتظامی حضور داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: کمک مردم خیلی مهم است، اما ضرورت دارد مردم هم دوره‌های آموزشی لازم را در پیشگیری از حوادث جاده‌ای یا کمک به دیگران ببینند و ما به‌دنبال کاهش حوادث جاده‌ای در همه محورهای استان هستیم.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان هم در این مراسم گفت: هدف از اجرای رزمایش اعلام آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری و اورژانس با محوریت پلیس راه کشور در سراسر استان است که از امروز آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

وی همکاری تمامی ارگان‌ها در اجرای خوب طرح زمستانی را خواستار شد و به مردم و مسافران هم توصیه کرد: قبل از سفر وضعیت هوا و محورهای مورد نظر را سؤال کنند و ادامه داد:  ما امسال با توجه به رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان هیچ تلفات جانی نداشتیم.

در مراسم آغاز اجرای طرح زمستانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان هم گفت: ۱۳ هزار ۷۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های استان کرمان است که دومین شبکه طویل کشور محسوب می‌شود و ۲۲ گردنه برف‌گیر در این شبکه وجود دارد که هرساله با شروع فصل سرما طرح راهداری زمستانی این گردنه‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط شروع می‌شود.

 سیدعلی علیخانی افزود:  هرساله این طرح از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شد که امسال فصل سرما زودتر آمد و ازاول آذرماه آغاز شده و در این طرح ۲۶۷دستگاه کمک‌دار سبک و سنگین در ۴۴ راهدارخانه مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد : ۴۵۰  نفر از نیروهای راهداری به‌صورت شبانه‌روز به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند و برای اجرای طرح هم شن و نمک مورد نیاز شامل؛ ۵ هزارتن نمک و ۲۵هزار تن شن تهیه و در انبارها نگهداری می‌شود که در مواقع نیاز در محورهای تحت پوشش استفاده خواهند شد.

 رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در این مراسم گفت: هلال‌احمر به‌عنوان متولی امداد و نجات در این طرح بیش از ۲۵ پایگاه ثابت و سیاردارد که۵۰۰ نفر نیروی امدادگر و نجات‌گر با تجهیزات لازم و خودرو و آمبولانس در این طرح همکاری دارند و پوشش می‌دهند و در محورها مستقر هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا