Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آغاز طرح محدودیت‌های هوشمند با ممنوعیت فروش بلیت به واکسن نزده‌ها - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

آغاز طرح محدودیت‌های هوشمند با ممنوعیت فروش بلیت به واکسن نزده‌ها

محسن فرهادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت برگزیده های ایران، افزود: بر اساس طرح محدودیت هوشمند کرونایی که از امروز اجرا شده، انجام تست پی سی آر برای خطوط داخلی در دستور کار نیست و همه مسافرانی که می خواهند از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس تردد داشته باشند باید واکسن زده باشند در غیر ای نصورت بلیت به آنها تعلق نمی گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح، سامانه وزارت بهداشت به سامانه سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی متصل شده و فروش بلیط که بر اساس دریافت کد ملی ارائه می شود، اگر فردی واکسن نزده باشد، نمی تواند بلیت تهیه کند.

فرهادی ادامه داد: همچنین اگر فردی واکسن تزریق کرده و بیمار باشد نیز نمی تواند بلیت تهیه کند و باید قرنطینه شود و بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی، سامانه وزارت بهداشت به سامانه فروش اینترنتی بلیت هواپیمایی، ناوگان برون شهری و ریلی کشور متصل شده و اعلام می کند که فرد واکسن زده است یا نه، بیمار است یا نه، این ۲ موضوع برای ارائه بلیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی اظهار داشت: طرح مدیریت هوشمند محدودیت، یعنی محدودیت‌ها فقط برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.

معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: بزودی ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت، استخر، سینما، فروشگاه زنجیره‌ای و  غیره بر اساس واکسینه شدن  پذیرش مشتری در محل دارند، از افرادی که هنوز واکسن تزریق نکرده اند، می خواهیم نسبت به واکسینه شدن اقدام کنند.

به گفته فرهادی، اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معنا است که بتوانیم محدودیت‌های کرونایی را کاملا هوشمند و هدفمند اجرایی کنیم تا افراد در عین رعایت آنها بتوانند به کارهای متعارف تجاری و  خدماتی  خود بپردازند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۹۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز رسیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته در ۹ استان کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قزوین، بوشهر، ایلام، قم، کرمانشاه، البرز و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی، گزارش نشده است.  

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا