کهگیلویه و بویراحمد

آغاز عملیات اجرائی ایجاد دیوار سبز کانال های دفع آبهای سطحی توسط شهرداری دوگنبدان

سید مصیب موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران در گچساران اظهار داشت : با توجه به وجود کانال های متعدد در نقاط مختلف از جمله هسته مرکزی شهر و خطرات بالقوه از جمله ایجاد آلودگی بصری ، سیما و منظر نامناسب ، خطر پرت شدن و مشکلات زیست محیطی که این کانالها برای شهروندان فهیم شهر دوگنبدان به دنبال دارند.

 

وی افزود: بمنظور عملیاتی شدن این امر مهم در اولین اقدام؛ عملیات اجرایی دیوار سبز حایل کانال کنار ایستگاه کارکنان دولت شروع شده است.

 

سرپرست شهرداری دوگنبدان تصریح کرد: افزایش روز افزون و بی رویه جمعیت شهرهای جهان به خصوص شهرهای کشورهای در حال توسعه، مصرف منابع شهری را افزایش داده و طراحی نامتناسب و بدون برنامه نیز موجب شده تا شهرها و ساکنان آن با مشکلات عدیده زیست محیطی دست به گریبان باشند.

 

موسوی بیان کرد: مدیران و برنامه‌ریزان در برخی شهرها بازنگری در روندوطراحی و برنامه‌ریزی شهری خود داشته و توانسته‌اند هرچه بیشتر بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای برقراری رابطه دوسویه و متعامل با طبیعت فراهم کنند.

 وی گفت: به همین منظور طرح ساماندهی کانال های سطح شهر با رویکرد شهر بیوفیلیک شهر دوستدار طبیعت شهری در دستور کار شهرداری قرارگرفته است و اتشاء الله به زودی بهربرداری خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا