Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آغاز فعال‌سازی معدن و احداث کارخانه فرآوری «مس کرور» عنبرآباد - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

آغاز فعال‌سازی معدن و احداث کارخانه فرآوری «مس کرور» عنبرآباد

به گزارش برگزیده های ایران از جنوب کرمان، مسلم مروجی‌فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان امروز اظهار کرد: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

وی افزود: طی بازدیدی که هفته قبل و با حضور سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس کشور، سالاری دادستان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن انجام دادیم، موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری در منطقه از نزدیک بررسی شد.

مروجی‌فرد ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها برای فعال‌سازی هرچه سریع‌تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع‌بندی در خصوص فعال‌سازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت ملی مس ایران، مشاوران و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین در خصوص شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با اکتشافاتی که انجام شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته‌ایم، در فاز اول یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است و همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی به طول ۱۶ کیلومتر که در ۳ فاز طراحی شده و فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یک ماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین‌آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴ کارخانه مس در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید هم در بخش اسماعیلی آماده احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ابراز کرد: برای شناسایی پتانسیل‌های جدید در منطقه و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه‌گنج به شرکت ملی مس واگذار شده، مرحله اکتشاف به پایان رسیده و محدوده‌های امیدبخشی نیز مشخص شده است.

مروجی‌فرد بیان کرد: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت، عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده‌های امیدبخش این پهنه برای مشخص‌شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام خواهد شد که ان‌شاءالله احداث دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه‌گنج هم صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا