کهگیلویه و بویراحمد

آفتی به‌نام اقلیت و اکثریت در کهگیلویه و بویراحمد/حاشیه‌های ناتمام شوراها در استان

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، نشست اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی هیات رئیسه در حالی برگزار شد که خالی از حاشیه نبود و نگاه اقلیت و اکثریت حاکم بود.

نشست ابتدا با یک ساعت تاخیر آغاز شد که عیسی شهامت علت تاخیر را در مسائل اقلیت و اکثریت دانست و گفت: اگر در شورای شهر جناح‌بندی و دسته بندی وجود دارد در شورای استان این موارد نباید دیده شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم با طرح اقلیت و اکثریت بخشی از استان را نبینیم، گفت: برای اینکه بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم حامی و پشتیبان هم باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حواشی و تنش‌ها کنار گذاشته شوند، گفت: مردم از دو دستگی خسته شده‌اند توصیه می‌کنم اعضای شورا تنش‌ها را به مردم منتقل نکنند.

پس از صحبت‌های شهامت ، کیوان آشنا نماینده بویراحمد در شورای استان با اشاره به  مسائل شبه سیاسی، قوی و قبیله‌ای حاکم بر شورا گفت: قبل از این نشست  می‌خواستیم جلسه‌ای با اعضای شورا داشته باشیم اما متاسفانه مسائل منطقه‌ای را مطرح کردند.

وی بیان کرد: شهروندان گچساران و بویراحمد از سایر شهرستان‌ها هستند اگر بخواهیم اقلیت و اکثریت مطرح کنیم بر روی آنها تاثیر دارد حتی ممکن است این شرایط در بین نمایندگان مجلس هم رسوخ کند.

آشنا بیان کرد: چنانچه قرار است اقلیت و اکثریت مطرح شود و روند منطقه‌ای ادامه پیدا کند در جلسات تطبیق شرکت نمی‌کنیم. اجازه ندهیم جدایی و نفاقی که از گذشته بوده در این دوره شدت پیدا کند.

در این قسمت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با بیان اینکه خواسته کیوان آشنا این است که جلوی اکثریت و اقلیت گرفته شود، افزود: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هم همین نظر را دارد جلوی آفت اکثریت و اقلیت در شورا گرفته شود.

در ادامه کیانی باوند نماینده چرام در شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر قرار بر اقلیت و اکثریت است چرا سرفاریاب تا این حد محروم است این بحث  اقلیت و اکثریت را بزرگان و گذشتگان برای ما گذشته‌اند.

وی بیان کرد: صحبت‌های نماینده بویراحمد ذهن ما را به این سمت برد که چنین چیزی است و حالا که گفتید صحه می‌گذارم که چنین چیزی است. بیمارستانی که در چرام در حال ساخت است اندرخم یک کوچه است اما در بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها احداث شدند توصیه می‌کنیم این نگاه‌ها از شورا برداشته شود.

محسن کوکب‌زاده نماینده لینک در شورای استان سخنان خود را با یک گلایه شروع کرد و گفت: مسئولان  ساختمان شهرداری لینک را افتتاح کردند اما هنوز جا برای کار کردن دارد و نیازمند اعتبار است تا تکمیل شود چرا وقتی تکمیل نشده افتتاح کردند؟

کوکب‌زاده عنوان کرد: کارگران شهرداری به همین بهانه که ساختمان تکمیل نیست و جای میز و صندلی در این ساختمان نیست سر کار نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی را از استان برداریم گفت: اگر ما هم بخواهیم مانند سیاسیون سیاسی بازی کنیم محرومیت‌هایی که سال‌‌ها است با خود یدک می‌کشیم همچنان همراه ما خواهد  بود و از نیاکان به فرزندانمان به ارث می‌رسد.

وی بیان کرد: رنگ‌بندی‌ها، گروه بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها را از این استان محروم حذف کنید در شهرستان بهمئی این مورد را با حذف سردسیری و گرمسیر برداشتیم امیدواریم در استان هم اصلاح شود.

بیک‌زاده نماینده لنده در شورای استان با بیان اینکه همه برای تغییر آمدیم، گفت: زیرساخت‌ها در مناطق کم‌برخوردار استان فراهم نیست و باید شاهد مرگ عزیزانمان در جاده‌ها به خصوص لنده به سوق هستیم که در دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به زیر ساخت و راه‌های ارتباطی شهرستان‌ها شود.

وی خطاب به مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلام ما را به استاندار برسانید و بگوید شهرستان‌های استان زیرساخت‌های کافی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب لنده به لحاظ کمی و کیفی مشکل دارد و بیشتر روستاها آب ندارند. در ایام تابستان هم شبی نیست که برق مردم قطع نشود.

عیسی شهامت مدیرکل در خصوص نبود زیر ساخت در جاده لنده به سوق گفت: یکی از مصوبات سفر معاون پارلمانی وزیر راه به استان روکش اساسی محور لنده به سوق و حذف نقاط حادثه‌خیز در این مکان است.

به گزارش فارس؛ موضوع اقلیت و اکثریت آفتی که بارها در جلسات شورا دیده شده و همین موضوع باعث شد که مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج روند طولانی بگیرد که مورد انتقاد مردم هم قرار گرفت.مردم امیدوار هستند حذف اقلیت و اکثریت منجر به توسعه استان شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا