گلستان

آقای استاندار تردد در «جلین‌سفلی» بدون چکمه امکان‌پذیر نیست/ روستای چسبیده به مرکز گلستان تلفن و طرح هادی ندارد+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، اهالی روستای «جلین‌سفلی» به عدم اجرای طرح هادی و آسفالت برخی کوچه‌های آن معترض هستند و می‌گویند روستای «جلین‌سفلی» که در فاصله نزدیک با گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد چطور از دید مسوولان مرکز و استانی غافل مانده و برای رفت و آمد خانواده‌های این روستا کمترین امکانات در اختیارشان قرار نمی‌دهند.

روستای «جلین‌سفلی» واقع در بخش مرکزی گرگان با ۷۰۰ نفر جمعیت و ۲۰۰ خانوار در دو کیلومتری شهر «جلین» و هشت کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان فرار دارد.

 

 

دهیار روستای «جلین‌سفلی» بخش مرکزی گرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در گرگان گفت: روستای «جلین‌سفلی» فقط چند کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد وضعیت کوچه‌ها و خیایان‌های اصلی به علت خاکی بودن و عدم اجرای زیرسازی و آسفالت در مواقع بارندگی تردد برای مردم بسیار سخت و غیرقابل تحمل می‌شود.

عباس عادلی‌نژاد با بیان اینکه بودجه دهیاری در حدی نیست که بتوان همه خیابان‌ها و کوچه‌های روستا را آسفالت کرد، اظهار کرد: مردم این روستا از اینکه بنیاد مسکن و حتی دیگر مسولان به فکر مردم این روستا نیستند و زن و بچه‌ها باید در مواقع بارندگی با چکمه راه بروند بسیار گله‌مند هستند آنها بارها عنوان می‌کنند چون پارتی نداریم یک متر آسفالت و جدول نداریم.

وی با اشاره به انتخاب استاندار بومی از سوی دولت مردم دکتر رئیسی را به فال نیک می‌گیریم مطمئن هستیم اتفاقات مبارکی برای مردم اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: تاکنون ما هر چه پیگیری کردیم و داد زدیم صدای ما به جایی نرسید از خبرگزاری برگزیده های ایران درخواست داریم که صدای ما به آقای زنگانه استاندار گلستان برساند و کسی از نزدیکانش را برای بازدید از محرومیتی که مردم این روستا دارند، اعزام کنند.

 

دهیار روستای «جلین‌سفلی» با بیان اینکه شاید برخی از حرف‌های ما برای استاندار جدید قابل هضم نباشد ولی روستای ما در نزدیکی شهر گرگان فاقد امکانات اولیه همچون جدول، آسفالت و بی‌بهره از تلفن ثابت است، گفت: این‌ موارد، نیازهای اولیه برخورداری یک آبادی است، امکانات اولیه که بارها از سوی برخی مدیران عنوان شده که در هیچ‌جای شهر و روستای استان گلستان به غیر مکان‌های صعب‌العبور و کوهستانی جای فاقد تلفن ثابت نداریم ولی در هشت کیلومتری مرکز استان گلستان روستایی به نام «جلین‌سفلی» چون پارتی نداشته و محروم بوده تلفن ثابت ندارد، با وجود پیگیری‌های مکرر، کسی پاسخگوی مشکلات روستای ما نیست.

عادلی‌نژاد با بیان اینکه روستای «جلین‌سفلی» در حالی تلفن ثابت ندارد که ۱۰۰ دانش‌آموز این روستا برای استفاده از فضای «شاد» از نعمت اینترنت محروم هستند، خاطرنشان کرد: آقای استاندار، نمایندگان محترم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی واقعا باور می‌کنید روستایی نزدیک مرکز استان و در قرن ۲۱ هنوز فاقد تلفن و اینترنت باشد آن هم در ایام کرونایی و تعطیلی مدارس که یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان به علم و دانش از بستر اینترنت و فضای «شاد» است، واقعا چه کسی جوابگوی بچه‌های مردم و دانشجویان این روستا است، آیا واقعا خنده‌دار نیست؟

وی اضافه کرد: مدت ۱۰ سال است که از طریق مخابرات پیگیر هستیم ولی هنوز تلفن نداریم و به گفته مسوولان شرکت مخابرات طرح گرفته شده و پیمانکار مشخص شده ولی در حال حاضر مشکل حفاری دارند تا کار تمام شود.

دهیار روستای «جلین‌سفلی» گرگان گفت: این روستا تاکنون بی‌بهره از اجرای حتی یک فاز از طرح هادی بوده است و چند سال است که به صورت مداوم پیگیر جدول و آسفالت هستیم ولی تاکنون هیچ کاری برای «جلین‌سفلی» از طریق بنیاد مسکن صورت نگرفته است و واقعا زمان بارندگی نمی‌شود داخل خیابان‌ها راه رفت و این کمترین خواسته مردم است.

 

عادلی‌نژاد گفت: من به عنوان دهیار روستای در بیشتر اوقات در برابر خواسته به جای مردم جواب برای گفتن ندارم چرا که هم اکنون براساس برخی اخبار در روستاهای دیگر فاز سه طرح هادی در حال انجام است و حتی کوچه‌ها در حال آسفالت شدن هستند ولی در این روستا هنوز یک متر جدول و آسفالت انجام نشده و من واقعا شرمنده مردم هستم و حرفی برای گفتن ندارم.

براثر بارندگی‌هایی که از روز گذشته در سطح استان و گرگان آغاز شده مردم روستای «جلین سفلی» برای تردد با مشکل مواجه هستند و ناچار هستند برای رفت‌وآمد از چکمه استفاده کنند مردم در تماس با خبرگزاری برگزیده های ایران درخواست کردند که صدای آنها را به گوش مدیران استانی برسانند تا شاید مشکلات آنها دیده شود و چاره‌ای برای آنها بیندیشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا