اخبار روز

آلمان مناطق سلاح ممنوع را افزایش می‌دهد

آلمان مناطق سلاح ممنوع را افزایش می‌دهد

به گزارش از شبکه خبری دویچه وله، نانسی فایزر در اظهاراتی عنوان کرد: همانگونه که هنگام پرواز با هواپیما مسافران اجازه حمل چاقو با خود ندارند، باید حمل چاقو در وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌ها و قطارها ممنوع شود.

وی افزود: ایجاد محوطه‌های عاری از سلاح در بخش‌هایی از مناطق شهری نیز می‌تواند راهکار دیگر برای برخورد با این مساله باشد.

این اظهارات وزیر کشور آلمان در حالیست که چند روز پیش از این هولگر مونچ رئیس اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) آلمان نیز خواستار ایجاد مناطق عاری از سلاح در داخل و اطراف ایستگاه‌های قطار و در مراکز شهرهای این کشور شده بود.

پلیس آلمان ماه ژانویه ۲۰۲۳ در گزارشی اعلام کرد که جرائم ثبت شده در قطارها و ایستگاه‌های قطار در ۲۰۲۲، نسبت به سال پیش از آن ۱۲ درصد افزایش داشته که از این مقدار درگیری‌های فیزیکی و استفاده از چاقو طی یک سال بیش از ۲ برابر شده است.

ایجاد مناطق سلاح ممنوع البته با انتقادهایی مواجه است؛ النا راوش جرم‌شناس که تحقیقاتی را در مورد جنایت با استفاده چاقو انجام داده، می‌گوید که هیچگونه مدرک واقعی وجود ندارد که نشان دهد مناطق عاری از سلاح راه‌حل مناسبی برای مبازره با این دست از جرائم هستند.

به گفته راوش، بیشتر جرائم مربوط به خشونت با چاقو در خانه‌ها اتفاق می‌افتد و اغلب الکل، مواد مخدر و مشکلات روانی در شکل گیری آن نقش دارند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از شهرهای آلمان پیش از این مناطق سلاح ممنوع را ایجاد کرده‌اند.

در شهرهای کلن و دوسلدورف، نورد راین-وستفالن هرکسی که تفنگ بی‌حس کننده، چاقوی با تیغه‌ای بلندتر از ۴ سانتی‌متر (۱.۵ اینچ)، گاز اشک‌آور یا اسپری فلفل در دست داشته باشد، تا ۱۰ هزار یورو (۱۰ هزار و ۸۸۲ دلار) جریمه خواهد شد.

حمله با چاقو در قطاری از کیل به هامبورگ در ماه ژانویه که ۲ کشته و هفت زخمی بر جا گذاشت، بار دیگر توجه‌ها را نسبت به این موضوع منعطف کرد.

همچنین در دسامبر ۲۰۲۲ نیز بر اثر حمله مردی مسلح به چاقو به مدرسه ای در یک روستای جنوبی آلمان یک دختر ۱۴ سال کشته و یک کودک دیگر به شدت زخمی شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا