اردبیل

آماده‌باش ۲۲ راهدارخانه و ۸۰ اکیپ زمستانی در جاده‌های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران از آماده‌باش ۲۲ راهدارخانه و استقرار ۸۰ اکیپ راهداری در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در طرح زمستانی، اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات با حضور فعال ۴۳۰ نفر راهدار به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به تلاش‌های راهداران در جهت تامین رفاه مردم و ایمن‌سازی راه‌های استان، افزود: راهداران در برخی از محورها به دلیل شرایط سخت به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و حتی تا مدت یک هفته هم فرصت بازگشت به منزل را ندارند.

فعالیت ۱۵ دستگاه نمک‌پاش مکانیکی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در خصوص نمک‌پاشی نیز سعی کرده‌ایم در حد امکان از تجهیزات به‌روز زمستانی استفاده کنیم به طوری‌که در حال حاضر ۱۵ دستگاه نمک‌پاش مکانیکی در راه‌های استان آماده فعالیت است که یکی از مزایای مهم این دستگاه‌ها استفاده کمتر از نمک در یخ‌زدایی راه‌ها می‌باشد که این امر باعث افزایش طول عمر آسفالت می‌شود.

وثوقی در خصوص روند بازگشایی راه‌ها در هنگام بارش برف و کولاک نیز تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران غالبا راه‌های مواصلاتی استان باز است و در بازگشایی‌ها، محورهای شریانی و راه‌های فرعی به ترتیب در اولویت اول و دوم راهداری بوده و بازگشایی راه‌های روستایی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، حمل و نقل و نگهداری زیرساخت‌ها را جزو ۲ وظیفه مهم این اداره کل برشمرد و ادامه داد: ۹۰ درصد فعالیت‌های ما در جهت ایمن‌سازی راه‌ها در قالب اصلاح علائم، بهسازی و روکش آسفالت، خط‌کشی و نظایر آن انجام می‌شود.

عضو شورای اداری استان تأکید کرد: لازم است رانندگان در فصل سرما وسایل نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی کنند تا در شرایط لازم سفری ایمن داشته باشند.

وی گفت: توصیه می‌شود رانندگان قبل از سفر، با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ یا تماس با این شماره می‌توانند از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند تا سفری ایمن را تجربه کنند و این سامانه به صورت شبانه‌روزی آخرین وضعیت راه‌های استان را هم از نظر ترافیکی و هم از لحاظ جوی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا