چهارمحال و بختیاری

آماده باش دستگاههای خدمات رسان دراستان چهارمحال وبختیاری

آماده باش دستگاههای خدمات رسان دراستان چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه در این استان افزود: در این مدت تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۱۱ گانه باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وی نظارت میدانی و حضوری فرمانداران از بخش‌های مختلف شهرستان‌ها در مدت فعلی سامانه بارشی جدید چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: در این مدت فرمانداران از حوزه کاری و خدمتی خود خارج نشوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی، تامین و ذخیره‌سازی سوخت کافی برای روستاهای بدون گاز در مدت فعالیت این سامانه بارشی را ضروری دانست و اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون سوخت مورد نیاز موتورها و ژنراتورهای دیزلی را تأمین و ذخیره‌سازی کنند.

وی گفت: تمامی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شن‌ونمک مورد نیاز خود را انبار و ذخیره کنند.

حیدری تاکید کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از امشب جیره خوراک نیروهای مستقر خود در مناطق سخت‌گذر و دورافتاده را تامین و ذخیره‌سازی کنند.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون به مرغداران، دامداران، شیلات‌داران و گلخانه‌داران استان به‌منظور تامین نیازهای ضروری در مدت فعالیت سامانه بارشی را اعلام کنند و فرمانداران بر روند این مهم نظارت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نظارت بر توزیع به‌ موقع آرد در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در زمان فعالیت سامانه بارشی جدید را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این مدت نانوایی‌ها به برق اضطراری مجهز باشند.

حیدری، نظارت فرمانداران از وضعیت شهرداری‌ها و راهداری‌های شهرستان‌ها و اعلام کاستی‌های موجود به مدیران‌کل مرتبط را ضروری دانست و یادآور شد: از هم‌اکنون راننده مورد نیاز برای ماشین‌آلات پیش‌بینی شود و رانندگان خودروهای اعزامی از سایر استان‌های کشور هم به چهارمحال و بختیاری بازگردند.

وی، اطلاع‌رسانی عمومی قبل از بسته شدن جاده‌ها در زمان بارش‌ها را ضروری دانست و اظهار داشت: پلیس اجازه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ به‌ویژه در گردنه‌های سخت‌گذر و جاده‌های برف‌گیر را ندهد و وظیفه بازگشایی جاده‌های منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ به‌طور کامل بر عهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر استان برای استقرار یک فروند بالگرد در این استان درخواست فوری دهد و فرمانداران هم از انبارها و پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهرستان‌ها بازدید داشته باشند.

وی استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت پیمانکاران و بخش خصوصی در برف‌روبی جاده‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در این راستا فرمانداران با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان هماهنگ شوند.

حیدری رفع نقطه کور و برقراری ارتباط مخابراتی گردنه گوشنگلی شهرستان بروجن تا فردا یکشنبه را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل مدیریت بحران استانداری به هر شهرستان استان حداقل یک دستگاه تیغه برف‌روب اختصاص دهد و شهرداری‌ها و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صورت نیاز می‌توانند ماشین‌آلات و تجهیزات اجاره کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب باید هر چه سریع‌تر جوی‌ها، جدول‌ها و مسیل‌ها پاک‌سازی و موانع موجود برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیم مدیریت شهرستان‌های استان بین استاندار و معاونان استانداری در زمان فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: در این مدت استاندار بر شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر شهرستان‌های اردل کیار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بر شهرستان‌های بروجن و خانمیرزا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر شهرستان‌های لردگان و فلارد و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و تامین منابع استانداری بر شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ نظارت دارند.

وی گفت: در این مدت مدیران‌ جهادکشاورزی، بحران، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، پخش فرآورده‌های نفتی و جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری همراه استاندار و معاونان آنان همراه معاونان استانداری خواهند بود.

حیدری تقسیم‌بندی ماشین‌آلات و تجهیزات چهارمحال و بختیاری بین شهرستان‌های استان به تناسب بارش‌های هر منطقه را ضروری اعلام و تاکید کرد: در صورت نیاز به ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر باید از استان‌های دیگر کشور درخواست کمک شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا