اردبیل

آمادگی شهرداری در واگذاری زمین برای توسعه اماکن ورزشی/ مشکلی در اهداء زمین به قهرمانان نداریم

به گزارش خبرگزای یولن از اردبیل، محمود صفری صبح امروز در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: جوایز قهرمانان ورزشی باید از یک الگوی تعریف شده و مصوب در کشور تبعیت کرده و سامان پیدا کند.

وی افزود: قهرمانان ورزشی که در میادین جهانی و بین‌المللی با کسب مدال، باعث افزایش غرور و عزت ایرانیان هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و جوایز ارزشمندی برای این قهرمانان پرداخت شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: اهدای جوایز به قهرمانان ورزشی از یک الگوی مشخص و ثابت تبعیت نمی‌کند و گاه با اهدای زمین و یا مسکن و سایر جوایز نقدی سعی می‌شود از این ورزشکاران تجلیل شود در حالی که باید وزارت ورزش و جوانان با مصوبه هیأت دولت به روند کار در این بخش سامان داده و شرایط مطلوبی را مهیا کند.

 مشکلی در اهداء زمین به قهرمانان نداریم

صفری گفت: ما در شهر اردبیل به اندازه ساخت‌وساز انجام شده، زمین در اختیار داریم و به راحتی می‌توانیم برای هر قهرمان المپیک، بین‌المللی و جهانی، قطعه زمینی را واگذار کنیم و در این فرآیند هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در شهر اردبیل ۶ هزار هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی است که این میزان معادل کل اراضی شهر اردبیل است و به راحتی می‌توان بخشی از این اراضی را قطعه‌بندی کرده و به مدال آوران و افتخارآفرینان استان اردبیل داد.

شهردار اردبیل ادامه داد: ساخت استادیوم و سالن ورزشی از حیطه منابع مالی شهرداری خارج است اما آمادگی داریم تا با واگذاری زمین و به شکل مشارکتی با سرمایه‌گذاران، در مناطق مختلف شهر سالن‌ها و فضاهای ورزشی همچون زمین اسکیت و یا اسکواش ساخته و در اختیار جامعه ورزشی قرار دهیم.

کاهش ساخت‌وسازها به دلیل افزایش قیمت مصالح

صفری به پائین آمدن آمار ساخت‌وسازها به دلیل افزایش قیمت مصالح اشاره کرد و افزود: پائین بودن آمار ساخت‌وساز بر منابع درآمدی شهرداری نیز تاثیر گذاشته در حالی که ما می‌توانیم از توان بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی استفاده کرده و به نشاط و شادابی مردم کمک کنیم.

وی تشریح کرد: با انتشار آگهی به راحتی می‌توان در جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه موفق عمل کرد ولی بنده با ترک تشریفات مخالفم، چرا که در اکثر موارد این اقدام با فساد و برخی زدوبندها همراه است.

شهردار اردبیل در مورد احداث زمین ورزشی در سلمان آباد، میراشرف، آرازعلی و سایر مناطق سیزده گانه بیان کرد: با تامین زمین احداث فضاهای ورزشی در این مناطق با همکاری بخش خصوصی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا