آذربایجان غربی

آمادگی شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی برای پذیرش مسافرین نوروزی

آمادگی شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی برای پذیرش مسافرین نوروزی

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، استان زیبا و استراتژیک آذربایجان‌غربی با وجود مناظر و طبیعتی بکر و ده‌ها اثر تاریخی و فرهنگی پذیرای مسافرین نوروزی است.

مراکز اقامتی مهاباد با ۵۶۴ تخت آماده میزبانی مسافران نوروزی است

ناصر صدفی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت: در ایام نوروز برای استقبال از مسافران ۲۱۸ اتاق با ۵۶۴ تخت اقامتی برای اقامت مسافران در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

صدفی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در مهاباد ۶ هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل‌آپارتمان، چهار واحد بوم‌گردی و ۲۷ سوئیت آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: همچنین در این مدت ۱۳ مدرسه با ۱۰۴ اتاق و ظرفیت اسکان ۴۱۶ نفر و خانه‌های معلم با ۲۴ اتاق و ۱۲۳ تخت توسط اداره آموزش و پرورش مهاباد در نظر گرفته شده است.

او گفت: لکه‌گیری معابر، بازسازی جداول، تنظیف اماکن تاریخی و گردشگری، آماده‌سازی پارکینگ در منطقه تاناکورا، فضاسازی شهری و نصب المان‌های نوروزی و انجام بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی و گردشگری از جمله اقدامات انجام شده برای ایام نوروز هستند.

خوی آماده استقبال از بهار و مسافران نوروزی

مردم شهرستان خوی باوجود مشکلات ناشی از زلزله در ماه‌های اخیر به استقبال بهار و عید نوروز رفتند.

مردم شهرستان خوی در سال‌جاری ۳ زلزله را تجربه کردند که این حادثه طبیعی به تعدادی از منازل مسکونی خسارت وارد کرد و مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد.

باوجود این مشکلات مردم این شهرستان با امید و توکل به خدا و با همدلی و همراهی همنوعان و هموطنان خود درشرایط سخت. و طاقت فرسای زلزله تسلیم نشدند

میرزایی رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی اظهار کرد: این شهرستان با داشتن ۲۰۰ اثر و بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی بعنوان نگینی درخشان در دل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌غربی می درخشد

میرزایی وجود مجموعه بازار تاریخی ,کاروانسراهای تاریخی ، دروازه سنگی و بیش از ۱۰ مسجد قدیمی با معماری کم نظیر را از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری میراثی خوی دانست و گفت : وجود آرامگاه شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین و امامزاده سید بهلول در خوی این شهر را برای توسعه گردشگری مذهبی آماده کرده است

تجهیز ۵۱۳ کلاس درس برای اسکان میهمانان فرهنگی در آذربایجان‌غربی

میرنجف غیبی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ستاد اسکان فرهنگیان در استان، ۵۱۳ کلاس را آماده پذیرش مهمانان فرهنگی نوروزی کرده است.

غیبی افزود: این کلاس‌ها شامل ۱۹۱ اتاق ویژه و بقیه اتاق نوع الف است که در اتاق‌های ویژه تمامی امکانات اعم از تخت، تلویزیون، یخچال و سایر ملزومات وجود دارد ولی اتاق‌های نوع الف تخت ندارند.تجهیز ۵۱۳ کلاس درس برای اسکان میهمانان فرهنگی در آذربایجان‌غربی

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین تعداد اتاق با ۲۸ مورد و ۱۵۸ تخت را داراست، افزود: تنها همکاران فرهنگی می‌توانند از این امکانات به صورت رزرو اینترنتی استفاده کنند.

غیبی بیان‌کرد: بیش از ۲۶۰ اتاق تاکنون برای استفاده در تعطیلات نوروز در این استان رزرو شده که هزینه هر اتاق ویژه ۱۵۰ هزار تومان و اتاق‌های نوع الف ۱۰۰ هزار تومان در هر روز است.

غیبی اضافه‌کرد: در کنار این کلاس‌ها که در ۵۸ مدرسه آماده سازی شده است، باشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم هم در استان پذیرای میهمانان فرهنگی هستند.

وی یادآورشد: در ۱۱ شهر از جمله ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان، تکاب، سردشت، چایپاره، ماکو و شوط خانه معلم وجود دارد و در مجموع ۶۶۶ اتاق هم در این مجموعه‌ها برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده‌سازی شده است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا