Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آمادگی لازم برای مدیریت بحران در فصل سرما جدی گرفته شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
مرکزی

آمادگی لازم برای مدیریت بحران در فصل سرما جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک ظهر امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانداران و مدیران مربوطه در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.

استاندار استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، فرمانداران و شهرداران استان باید دستورالعمل احتیاطی را به طور کامل اجرا کنند و آمادگی لازم را در برابر خطرات و مشکلات فصل سرما و بحران‌های طبیعی زمستان را داشته باشند.

فرزاد مخلص‌الائمه همچنین بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان باید نشست‌های پیشگیری و هماهنگی با فرماندهی عملیات در مواقع بحران را به طور مستمر برگزار کنند و نتایج آن را به اداره کل مدیریت بحران ارسال کنند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که هواشناسی مبنی بر بارش برف در مناطق سرد و کوهستانی داشته، دستگاه‌های متولی باید برای اقدام به برف‌روبی جاده‌ها برای روان‌سازی تردد مسافران و همچنین اسکان و ذخیره مواد غذایی آمادگی لازم را داشته باشند تا با غافلگیری مواجه نشویم.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه پنجم دی‌ماه روز ایمنی نام‌گذاری شده است بیان داشت: رهبر معظم انقلاب طبق بند اول سیاست کلی ابلاغیه بر افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آمادگی مسؤولان برای مقابله با حوادث طبیعی  و غیرمترقبه تأکید کرده‌اند.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه فرمانداران و شهرداری‌ها باید ایمنی و آماده‌سازی در مواقع بحران را به یک فرهنگ تبدیل کنند ادامه داد: افزایش سرمای هوا بالا رفتن میزان مصرف سوخت و انرژی را به دنبال دارد و دستگاه‌های مربوطه باید به میزان کافی سوخت را ذخیره کنند.

وی اضافه کرد: در هیأت وزیران مصوبه‌ای برای تأمین خسارت ناشی از سیل ابلاغ شد که باید این مصوبه پیگیری شود اعتبارات لازم در این خصوص جذب شود.

استاندار استان مرکزی بر عملیاتی کردن مطالعات و تحقیقاتی که در زمینه حوادث غیرمترقبه در سطح استان انجام شده تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: شاهد افزایش سرقت اموال عمومی دستگاه‌های اجرایی و به خصوص سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای علائم راهنمایی، کابل برق و… در استان هستیم که باید در این مورد تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود چراکه این کار باعث آسیب به موتورسواران و عابران پیاده می‌شود.

مهدی زندیه وکیلی همچنین مدیریت بحران در مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را قابل تقدیر برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه مرکزی در این خصوص جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز با بیان اینکه در استان حدود ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد گفت: به طور متوسط روزانه ۶۰۰ هزار تردد در این جاده‌ها ثبت می‌شود.

مهرداد جهانی با بیان اینکه ۲۵ درصد ترددهای ثبت شده در جاده‌های استان مرکزی به ماشین‌آلات سنگین اختصاص دارد اظهار کرد: ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان به‌منظور هوشمند سازی سطح جاده‌ها به دوربین‌های قبلی اضافه شده است.

به گفته وی در طرح راهداری زمستانه ۳۸۰ نیرو در قالب ۵۴ اکیپ با کمک ۲۵۶ دستگاه و ۳۵ هزار تن شن و نمک پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا