فرهنگ و هنر

آمادگی مصلاهای نماز جمعه برای برگزاری نماز ظهر عاشورا

آمادگی مصلاهای نماز جمعه برای برگزاری نماز ظهر عاشورا

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ حامد صالحی  مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور گفت: با عنایت به تقارن عاشورا با روز جمعه، مصلی‌های سراسر کشور، با تدبیر ائمه‌ جمعه و همت اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه، آماده میزبانی از هیئت‌ها، دسته‌های عزاداری و موکب‌ها، قبل و بعد از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را در میادین و خیابان‌های مرکزی شهرها اقامه می‌کردند، افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا که بر اساس سنتی حسنه و با تأسی به سیره حضرتش انجام می‌شود، طبق هماهنگی صورت گرفته، امسال نیز عزیزانی که به هر دلیلی امکان حضور در فریضه عبادی ــ سیاسی نمازجمعه را نداشته باشند، خیابان‌ها، میادین و مراکز تجمع در جای جای میهن اسلامی را با اقامه نماز ظهر عاشورا مزین خواهند کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مذاکره با قائم مقام در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: استاد قرائتی تأکید دارند چون هوا گرم است و مردم ممکن است در اثر اقامه نماز به صورت نماز جمعه دچار زحمت شوند، بهتر است که اگر هیئت‌ها با امامان جمعه شهرستان‌ها توافق کردند، نماز ظهر عاشورا را متصل بکنند به نماز جمعه، یعنی نماز جمعه که اقامه می‌شود همان نماز عاشورا باشد.

مداحی میثم مطیعی در محکومیت اهانت به قرآن

وی افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز در ظهر عاشورا، اکثر استان‌ها  در خصوص برگزاری نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا به طور همزمان در مصلاها و خیابان‌ها اعلام آمادگی و جلسات هماهنگی متعددی رو برگزار کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ستاد اقامه نماز آماده دریافت تصاویر زیبای نماز جمعه عاشورایی از طریق برگزاری مسابقه “محرم و نماز در قاب تصویر” است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۸ مرداد ماه آثار خود را به دبیرخانه مسابقه در سامانه noor.namaz.ir ارسال کنند. اعلام نتایج این مسابقه همزمان با دهه ترویج معارف نماز ۳۰ مرداد از طریق همین سایت اعلام و به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا