چهارمحال و بختیاری

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران تعطیلات عید فطر

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران تعطیلات عید فطر

علیرضا جیلان روز پنجشنبه تاکید کرد: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به استان در تعطیلات عید فطر امسال بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان وجود دارد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ تخت در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای اقامت میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این استان در تعطیلات عید فطر امسال آماده شده است.

جیلان تصریح کرد: ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، ۲ اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران ورودی به این استان در تعطیلات عید فطر امسال است.

وی یادآور شد: در این راستا از گردشگران و مسافران دعوت می‌شود تا در تعطیلات عید فطر امسال به چهارمحال و بختیاری سفر کنند و از جاذبه‌های گردشگری این استان به‌عنوان “بهشت بوم‌گردی ایران” بهره‌مند شوند.

گفتنی است، از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۸۲ هزار و ۲ مسافر در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستادهای اسکان چهارمحال و بختیاری اقامت پیدا کردند.

از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۴۱ نفر برابر ۵۸.۹۵ درصد در اقامتگاه‌های رسمی و ۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر برابر ۴۱.۰۵ درصد در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری اقامت داشته‌اند.

در این مدت یک میلیون و ۴۱ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند که از این تعداد ۴۵۷ هزار و ۷۹۳ مورد مختص جاذبه‌های طبیعی، ۲۹۲ هزار و ۳۶۹ مورد مربوط به جاذبه‌های تاریخی، ۱۶۱ هزار و ۲۹۰ مورد مرتبط با جاذبه‌های دست‌ساز، ۷۳ هزار و ۷۵۴ مورد مخصوص جاذبه‌های مذهبی و ۱۴ هزار و ۸۳۵ بازدید ویژه موزه‌های استان بوده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا