کرمانشاه

آمادگی گرمخانه‌های کرمانشاه برای پذیرش بی‌خانمان‌ها/ کارتن‌خواب دیدید، با ۱۳۷ تماس بگیرید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، دمای کرمانشاه کاهش یافته و هوای استان تا روز جمعه، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، از روز شنبه تا اواسط هفته آینده هوای استان به شکل محسوس و قابل توجهی سردتر می‌شود به طوریکه دمای هوای شبانه در برخی از نواحی استان به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید.

اولین بارش پاییزی طی روز گذشته بعد از ماه‌ها چشم انتظاری، علاوه بر اینکه فصل پاییز را خوش رنگ‌تر و با طراوت‌تر کرد موجب شادی مردم به خصوص کشاورزان استان (با توجه به اینکه سال آبی گذشته در استان یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در چند دهه گذشته بود)، شد.

 ۱۲۰ هزار خانوار کرمانشاهی درگیر معضل اعتیاد هستند و به نحوی یکی از اعضای خانواده و یا بستگان آن‌ها معتاد است.     

مردم استان کرمانشاه همچنان چشمان امیدوار خود را به آسمان دوخته و منتظر بارش باران و پله (نخستین بارش موثر پاییزه که تا عمق مناسبی از زمین نفوذ کند) هستند، ولی در این میان افرادی هستند که تمام زندگی‌شان در کنج دیوارهای دود گرفته این شهر خلاصه می‌شود و سقفی جز آسمان ندارند و وزش باد و بارش برف و باران، هستی‌شان را نابود می‌کند و از این‌رو در فصل سرما غم‌شان افزون می‌شود.

آمار دقیقی از کارتن‌خواب‌های استان در دسترس نیست، اما طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۱۲۰ هزار خانوار کرمانشاهی درگیر معضل اعتیاد هستند و به نحوی یکی از اعضای خانواده و یا بستگان آن‌ها معتاد است.     

 آنچه موجب شده اعتیاد در استان چشمگیرتر باشد، وجود معتادان متجاهر است، به طوری که حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان شناسایی شده؛ که جایی برای نگهداری این افراد وجود ندارد.

در حال حاضر تنها مرکز ماده ۱۶ در استان ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که امکان نگهداری همه معتادان متجاهر در آن وجود ندارد؛ بنابراین حضور شبانه کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان در سطح شهر به‌ویژه در فصول سرد سال علاوه بر بالابردن احتمال مرگ و میر آن‌ها، می‌تواند موجب افزایش مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی شود، موضوعی که سبب وارد میدان شدن شهرام کرمی دادستان کرمانشاه نیز شده است.

وی از شهرداری و بهزیستی خواسته تا هر چه سریع‌تر گرمخانه‌ها را برای افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه تجهیز و راه‌اندازی کنند.

کرمی جمع‌آوری افراد بی‌خانمان را نیازمند همراهی نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی افراد بی‌خانمان را در کلانتری‌ها تجمیع و از طریق شهرداری و یا اورژانس اجتماعی (تماس با ۱۲۳) آن‌ها را به گرمخانه‌ها منتقل کند.

مسعود پایدار، معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه در این راستا به خبرنگار برگزیده های ایران، گفت: بیش از ۲۵ سازمان و ارگان در این زمینه زیر نظر شورای هماهنگی مواد مخدر استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی یکی از این نهادها است که در این خصوص جلسات معتددی و مطلوبی در استانداری و فرمانداری برگزار کرده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه، از راه‌اندازی سه گرمخانه با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ نفر خبر داد و گفت: متأسفانه عمق معضل اعتیاد در کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌های کشور بالاتر است و ان‌شاءالله طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال با همکاری شهرداری شاهد ساماندهی مطلوب و مناسب‌تری برای معتادان خواهیم بود.

وی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده بی‌خانمان‌ها و معتادین کارتن‌خواب با ۱۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا