چهارمحال و بختیاری

آمادگی گروه‌های جهادی برای ساخت و ترمیم خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ

هوشنگ فولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری شهرستان کوهرنگ ۴۰ گروه جهادی در محل زلزله حاضر شدند و ۷۰ گروه جهادی دیگر آمادگی حضور خود را در این مناطق اعلام داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای وقوع حادثه با حضور فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) نیروهای جهادی مشغول امدادرسانی‌های اولیه مثل رهاسازی و کمک به اسکان مردم شدند و در مراحل بعدی برای ترمیم خطوط آبرسانی اقداماتی داشتند که اصلاح خطوط آبرسانی روستای مورز از جمله این اقدامات بود.

وی اظهار داشت: پس از حضور رئیس سازمان بسیج کشور و رئیس سازمان بسیج سازندگی تصمیمات خوبی برای ترمیم هرچه سریع‌تر خانه‌های آسیب‌دیده و احداث مجدد خانه‌های غیرقابل سکونت گرفته و در جلسه‌ای در استانداری قرارگاهی پیرامون این موضوع با محوریت سپاه تشکیل شد.

فولادی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و از یک هزار و ۲۵۰ گروه جهادی ثبت شده در چهارمحال و بختیاری اکثرا برای حمایت مردم زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز منتظر اتمام روال اداری دستگاه‌هایی از جمله بنیاد مسکن و بانک‌ها هستیم که پس از ارائه تسهیلات و اختصاص بودجه نیروهای مردمی بسیج برای احداث و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده از وقوع زلزله اقدام کنند.

انتهالی پیام/۶۸۰۳۳/ص

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا