کرمانشاه

آمارهای کرونایی کرمانشاه هشداری جدی برای واکسن نزده‌ها/ ۵۰ درصد مردم استان واکسینه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان از امروز، هشتم آبان، اظهار داشت: رنگ‌بندی استان در مقایسه با هفته قبل بدون تغییر اعلام شده و وضعیت شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، روانسر همچنان قرمز است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقروکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب و گیلانغرب نارنجی و سه شهرستان قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی و دالاهو هم زرد کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد مرگ با تشخیص قطعی کرونا در استان ثبت شده که با احتساب این تعداد، موارد مرگ و میر استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۲ هزار و ۷۶۴ مورد رسید.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری در مراکز درمانی استان، گفت: حدود ۷۰۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری داریم که روندی کاهشی داشتیم، اما چند روزی است که تعداد موارد بستری افزایش یافته که جای نگرانی دارد.

مرادی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: تاکنون ۷۸ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول و بیش از ۵۰ درصد نوبت دوم را تزریق کرده که در جمعیت دانش‌آموزی هم بیش از ۷۰ درصد نوبت اول و ۲۰ درصد هم نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

این مسؤول گفت: انتظار استقبال بیشتری از سوی هم‌استانی‌ها را داریم، روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تزریق واکسن کرونا در استان صورت می‌گیرد که بیشتر مربوط به نوبت دوم است درحالی که بیش از ۲۰ درصد جمعیت هدف هنوز برای تزریق اقدام نکرده که افزایش آمار بستری‌ها می‌تواند هشداری برای این قبیل افراد باشد چون که تزریق واکسن در کنترل ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بسیار موثر است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا