آذربایجان شرقی

آمارهای کرونا در کشور و آذربایجان رو به افزایش است/ تمهیدات لازم برای فعال کردن آموزش حضوری

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خُرّم در چهل و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با گرامیداشت ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هریک از رویدادهای مهم این روز، در اعتلای ارزش‌های انقلاب نقش مهمی داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه آمارهای کرونا در کشور و استان رو به افزایش است، گفت: مهم‌ترین عامل این افزایش، عادی‌انگاری، عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و کاهش نظارت‌هاست.

خُرّم افزود: واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مکمل یکدیگر هستند و انتظار این است که با افزایش میزان واکسیناسیون، شاهد کاهش آمارها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد ایمنی در جامعه، باید ۸۵ درصد جمعیت واکسینه شوند، افزود: در کنار واکسیناسیون اگر شیوه‌نامه‌ها رعایت نشود، تأثیر واکسن نیز کاهش می‌یابد و این شبهه در اذهان به وجود می‌آید که واکسن بی‌تأثیر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تأمین واکسن یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم بوده است، یادآور شد: خوشبختانه هیچ کمبودی در حوزه واکسن نداریم و باید تلاش کنیم تا میزان واکسیناسیون جمعیت استان به حد مطلوب برسد.

وی تأکید کرد: نخبگان و رسانه‌ها نیز همچنان نسبت به عواقب عادی‌انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند.

خُرّم، تشدید نظارت‌ها در اماکن عمومی را نیز از مهم‌ترین الزامات مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مسوول در حوزه مأموریت خود نظارت‌ها را افزایش دهند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم نحوه نظارت آنها را ارزیابی کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز بیان داشت: با توجه به تأکید رئیس جمهور بر فعال کردن آموزش حضوری، تمهیدات لازم برای تحقق این موضوع با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها پیش‌بینی شود.

وی افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش استان اقدامات خوبی انجام داده و برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل دارد؛ دانشگاه‌ها هم باید کمیته بازگشایی را فعال و برای وضعیت‌های مختلف راهکارهای لازم را پیش‌بینی کنند.

خُرّم با اشاره به اینکه نهادهای نظامی و انتظامی تجربه خوبی در خصوص فعالیت آموزشگاه‌ها در دوران کرونا دارند، متذکر شد: با وجود اینکه هیچ آموزشگاه نظامی در این دوران تعطیل نبود، اما میزان ابتلا در کمترین حد ممکن بود و حتی یک مورد فوتی هم ثبت نشد؛ بنابراین از این تجربیات هم باید استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر تداوم طرح شهید سلیمانی در حوزه بیماریابی، مداخلات جامعه‌محور در حوزه شناسایی خوشه‌های بیماری، اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز، نظارت ویژه بر وضعیت دانشگاه‌ها و مدارس و توجیه و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و برخورد جدی با مراکزی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا به‌ویژه کادر بهداشت و درمان همچنین دکتر پورمحمدی استاندار سابق و دکتر صومی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یاد و خاطره مرحوم علیار راستگو را نیز گرامی داشت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا