اصفهان

آمار افزایشی کرونا در اصفهان/استفاده از ماسک در مکانهای شلوغ ضروری است

آمار افزایشی کرونا در اصفهان/استفاده از ماسک در مکانهای شلوغ ضروری است

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، موارد ابتلا به کرونا در اصفهان از ابتدای اسفندماه در استان اصفهان رو به افزایش است و به نظر می رسد با موج جدیدی روبرو شده ایم؛ تعداد بستری و موارد مثبت تست کرونا با سرعت خاصی رو به گسترش است و این افزایش آمار در حالی رخ داده که به دلیل شباهت علائم کرونا و سرماخوردگی بسیاری از بیماران از آزمایش دادن امتناع می کنند.

با وجود پوشش بالای واکسیناسیون انتظار می‌رفت این افزایش موارد در حد خفیف باشد اما باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به آخرین زمان واکسیناسیون، تاثیر آنتی بادی های موثر در بدن افراد واکسینه کاهش یافته است، اکنون اغلب شهرستانهای استان رنگ خطر گرفته اند که البته کارشناسان این امر را ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی مانند زدن ماسک توسط افراد بیمار و غیر بیمار، عدم رعایت قرنطینه توسط بیماران و کاهش رعایت موارد بهداشتی که از مهم ترین آنها شستشوی دست پیش از خوردن هر نوع خوراکی است، می دانند.

از روز شنبه، دو شهرستان در استان اصفهان در وضعیت قرمز، سه شهرستان در وضعیت نارنجی، هشت شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان نیز در وضعیت آبی کرونا ثبت شدند.

آران و بیدگل، برخوار، خوانسار، فلاورجان، شاهین شهر و میمه، شهرضا، کاشان، گلپایگان و نطنز در وضعیت آبی و کم خطر کرونا ثبت شده‌اند؛ همچنین شهرستان‌های اردستان، اصفهان، تیران و کرون، خمینی شهر، فریدن، لنجان، مبارکه و نجف آباد در وضعیت زرد و نسبتاً پرخطر کرونا ثبت شده است.

شهرستان‌های خور و بیابانک، سمیرم و فریدونشهر در وضعیت نارنجی و خطرناک کرونا قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های نائین و چادگان نیز از امروز در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر کرونا هستند.

بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار کرونا در اصفهان، افزایشی است و میزان مراجعه مردم با علائم کووید-۱۹ به درمانگاه ها و تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است.

پژمان عقدک نیز معتقد است که افزایش ترددها و رعایت نکردن استفاده از ماسک در اماکن شلوغ از جمله عوامل گسترش کرونا در اصفهان است

وی خاطرنشان کرد:‌ توصیه می‌کنیم مردم به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی شایع به‌ویژه در محیط‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا