آذربایجان غربی

آمار حوزه نیروی انسانی شهرداری ارومیه متناقض است/ لزوم فضاسازی شایسته ارومیه برای فاطمیه

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، توماج وحیدافشار صبح امروز ۶دی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه و طی نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی فضاسازی شهر را به سمتی ببرد تا هرکسی به شهر وارد می شود بداند این شهر یک شهر حسینی و فاطمی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: نمایشگاه کوچه های بنی هاشم اقدام ارزشمندی است که نیازمند تقویت و تخصیص مکان ثابت است و از عوامل آن تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به بارش برف در روزهای گذشته گفت: از تمامی زحمتکشان حوزه خدمات شهری و به ویژه پاکبانان تقدیر و تشکر می‌کنم که شهروندان با مشکلاتی روبر نشدند و به خوبی وضعیت موجود مدیریت شد.

وحیدافشار ضمن بیان وقوع حادثه ریزش ساختمان در شهر تبریز ادامه داد: اگر ساخت و سازهای شهر ما نیز بر مبنای اصول علمی و فنی محور نباشد احتمال دارد با کوچکترین حوادثی مشکلات بزرگی پیش بیاید.

وی تصریح کرد: مشکلات حوزه ساخت و ساز با همکاری مدیریت شهری و نظام مهندسی حل و در راستای ایمن سازی اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی در راستای صحبت‌های امام جمعه ارومیه مبنی بر ساماندهی معابر شهر یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در راستای مدیریت سدمعبر انجام شده اما باید این اقدامات رسانه‌ای شوند تا تبیین شود چه کارهایی انجام گرفته و چقدر در حوزه مقابله با سدمعبر موفق بوده‌ایم.

وحیدافشار با تبریک تعیین ششم بهمن به عنوان روز ملی موسیقی و روز آواها و نواهای ایرانی عنوان کرد: این یک افتخار بزرگ برای ارومیه است که روز تولد شیخ صفی الدین اورموی به این عنوان انتخاب شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: صفی‌الدین اورموی اولین شخصی بود که نت را اختراع و موسیقی را روی کاغذ آورده و این یکی از ظرفیت‌های تاریخی شهر ارومیه است و در سال ۹۲ نیز تنها مطرح شده و هیچ مصوبه‌ای در این راستا وجود ندارد اما پیگیر نامگذاری خیابانی بنام صفی‌الدین اورموی و حتی کاظم‌خان هستم.

وحیدافشار با انتقاد از طرح برخی مباحث در سطح شهر افزود: شورای شهر نهادی شخصی نیست و ما برای هویت ارومیه قدم برمی‌داریم.

وی با مخاطب قرار دادن تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی گفت: باید بدانیم انتخابات تمام شده است و اگر با ذهنیت‌های خاصی برای حل مشکلات شهر ما کمک نمی‌کنند انصاف نیست چرا که هرکسی که علاقه‌ای برای ارومیه دارد ملزم به همکاری در راستای حل مشکلات شهروندان است.

وحیدافشار ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات با همکاری سایر دستگاهها قابلیت حل شدن دارند و باید در راستای منافع مردم به کمک مدیریت شهری کمک کنند.

وی با اشاره به کانالهای جمع آوری آبهای سطحی تأکید کرد:  احیا، نگهداری و پوشش کانالهای آبهای سطحی در شهر به طور ویژه پیگیری شود و در مناطق پرتراکم مورد توجه قرار گیرد.

وحیدافشار در ادامه و طی سخنان دیگری خارج از نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به تضاد در آمار حوزه نیروی انسانی شهرداری در خصوص تعداد پرسنل عنوان کرد: تعداد آمار اعلامی از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی با آمار موجود همخوانی ندارد.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تعداد کل پرسنل شهرداری ۴ هزار و ۸۲۶ نفر است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶۸ نفر کارمند رسمی، ۲۲۳ نفر کارمند پیمانی، ۲۴ نفر کارگر رسمی، ۴۱۵ نفر کارگر دائم، ۲ هزار و ۴۱۶ نفر کارگر قراردادی، ۸۷۲ نفر پاکبان قراردادی، ۳ نفر مامور به شهرداری و یک نفر نیز مأمور از شهرداری است.

وحیدافشار تصریح کرد: همچنین تعداد ۴ نفر در یگان انتظامی مشغول بوده و ۲۸۱ نفر راننده استیجاری سبک، ۱۵۴ نفر راننده استیجاری پسماند، ۲۱۵ نفر پرسنل شرکتی و ۵۴ نفر نیز پرسنل حجمی است.

وی با بیان اینکه ۳۲ نفر نیز خارج از سیستم شهرداری بوده و دریافتی ماهیانه دارند، یادآور شد: یک نفر مشاور خارج از شهرداری و ۳۱ نفر روحانی ائمه جماعت در شهرداری فعال هستند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا