اجتماعی

آمار دستفروشان مترو تهران/ لزوم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، زهرا شمس احسان، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهارداشت: طبق آخرین آمار ۸۰ درصد پسماند تهران را پیمانکاران غیررسمی جمع آوری می‌کنند و ۴ هزار ۵۰۰ نفر کودک مجبور به فعالیت در این حوزه و مواجهه با محیط غیربهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری بخشنامه‌ای مبنی بر منع به کارگیری کودکان توسط پیمانکاران ابلاغ کرده که اجرایی نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این مساله یک آسیب و معضل اجتماعی و اقتصادی است و باید در برنامه مشترک میان خدمات شهری، محیط زیست و فرهنگی و اجتماعی اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد و باید نسبت به شناسایی کودکان و انتقال آنها به مراکز پرتو جهت تحصیل، حرفه آموزی متناسب با شرایط سنی و جسمی صورت گیرد.

این عضو شورای شهر گفت: طبق آخرین گزارش‌ها با آمار صعودی مشاغل سیار و بساط گستر مواجهیم و ۴ هزار دستفروش در متروی تهران مشغول فعالیت اند.

شمس احسان بیان داشت: شرکت ساماندهی در قالب برنامه ریزی مشخص باید به ساماندهی احیای کمیته برنامه ریزی در قالب مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون و بروز رسانی دستور العمل ابلاغی بپردازد و به تعبیه بازارچه‌های موقت و شناسنامه دار کردن اقدام کند.

این عضو شورای شهر گفت: طبق آمار سازمان بوستان‌ها، ۲۳۲ بوستان در حاضر در مناطق ۲۲ گانه ایجاد شده و کمتر از ۴ درصد (۸۷ مورد) از کل بوستان‌ها برای جانبازان و معلولین و اقشار آسیب پذیر مناسب سازی شده است و باید مساله مناسب سازی بوستان‌ها و فضای سبز جهت بهره مندی همه در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود و فقدان وجود پارک و فضای سبز در ۸ محله تهران با یک برنامه ریزی فوری از محل عوارض قطع اشجار، تملک زمین و … از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پیگیری شود.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا