اجتماعی

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که از این تعداد، یک میلیون نفر بستری و برای ۱۸۰ هزار نفر نیز عمل جراحی انجام شد.

فعالیت ۲۳ هزار پزشک متخصص در ایام نوروز

وی با بیان اینکه در ایام نوروز کادر درمان تعطیلی ندارند، افزود: ۱۰۶۰ بیمارستان، ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲۳ هزار پزشک متخصص در ایام نوروز آماده خدمت رسانی بودند.

ثبت ۵۱ هزار و ۵۸۰ مصدومیت در ایام نوروز

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به خدمت رسانی به مصدومین حوادث ترافیکی، تصریح کرد: در این ایام، ۵۱ هزار و ۵۸۰ مصدومیت در سامانه ثبت شده که از این تعداد ۶۴۷۰ مصدوم در محل حادثه مداوا شده و ۴۵ هزار و ۱۱۰ مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: شدت آسیب در حوادث ترافیکی باید کاهش پیدا کند که این موضوع هم با رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و سفر امکان پذیر خواهد بود. زیرا هرچه شدت آسیب کمتر باشد، نجات جان مصدوم با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی

کریمی افزود: امسال در مورد شدت آسیب‌های وارده به مصدومین ترافیکی، یک کار پژوهشی انجام دادیم و آمارها را با کشورهای دنیا مقایسه کردیم و نتیجه گرفتیم که آمار فوتی‌های ما در موارد بسیار شدید، نصف کشورهای دنیاست که حاکی از خدمت رسانی به موقع و مطلوب به مصدومین حوادث ترافیکی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: باید در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی بیشتر کار کنیم تا شاهد مرگ هموطنان‌مان در حوادث ترافیکی نباشیم و این موضوع، بر لزوم افزایش کیفیت در تولید خودرو، استانداردسازی جاده ها و فرهنگسازی در زمینه رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط شهروندان، تاکید و تمرکز دار

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه این همایش گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام شد و بیش از ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدوداً یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

۱.۷ میلیون بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

در ادامه حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت؛ اظهار کرد: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدیدها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدیدهای بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا