سلامت

آمار مرگ و میر کرونایی در روسیه باز هم رکورد جدید به جای گذاشت

به گزارش ستاد کرونای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۸۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند که در مجموع تعداد بیماران کرونایی در این کشور به هشت میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده است .

یکهزار و ۱۶۳ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند و مجموع جان باختگان نیز به ۲۳۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.

شیوع بی سابقه بیماری کرونا در روسیه باعث شد تا از روز گذشته (پنجشنبه) مسکو و شهرهای اطراف آن تعطیل عمومی اعلام شده و فعالیت همه ادارات و نیز مراکز تفریحی و غذاخوریها نیز در آن متوقف شود.

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از رسانه های روسیه به غیر از مراکز حیاتی همچون سازمان پلیس بقیه مراکز اداری و اقتصادی در پایتخت روسیه و مناطق اطراف آن بسته خواهند بود.

این تصمیم را شهردار مسکو و استاندار استان مسکو که ریاست این مناطق فدرال را برعهده دارند بنا بر اختیارات قانونی خود گرفته اند. این تعطیلی تا ۷ نوامبر ( ۱۶ آبان) ادامه دارد.

تعطیلی سراسر روسیه نیز از شنبه اجرایی خواهد شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند اعلام کرد که از روز ۳۰ ماه اکتبر تا ۷ ماه نوامبر ۰ ۸ تا ۱۶ آبان)   در روسیه تعطیل عمومی خواهد بود.

این تصمیم برای کاهش همه گیری کرونا گرفته شده است که در یک هفته اخیر ابعاد بسیار گسترده و نگران کننده ای گرفته است.
 

پسکوف پیشتر نیز گفته بود که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۷ میلیون و ۱۵۶ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۴ میلیون و ۶۴ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا