لرستان

آمبولانس‌های فرسوده بلای جان اورژانس لرستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از لرستان، یکی از چالش‌های اورژانس ۱۱۵ لرستان کمبود آمبولانس و تعداد کم نیرو است ،اما در این میان کمبود آمبولانس موضوع مهمتری است.

این در حالی است که اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان نخستین خط مراقبت و درمان در برخورد با بیماران اورژانس خارج بیمارستانی، از اهمیت قابل توجهی در سیستم مراقبت بهداشتی درمانی برخوردار است.

بنابراین برنامه‌ریزی در خصوص پیدا کردن نقاط ضعف و قوت همچنین بهبود کیفیت اورژانس پیش بیمارستانی از طریق بررسی مشکلات این بخش‌ها امری مهم و ضروری است.

در همین راستا سمیرا اشکبوس در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۳دستگاه آمبولانس در اورژانس ۱۱۵ استان داریم، عنوان کرد: با توجه به ماموریت‌های متعددی که در ماه داریم همچنین افزایش تعداد پایگاه‌ها با کمبود آمبولانس مواجه هستیم.

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ در استان ماهانه حدود ده هزار ماموریت دارد که همین امر باعث فرسودگی آمبولانس‌ها می‌شود‌.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: در حال حاضر سی دستگاه آمبولانس به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند.

اشکبوس با اشاره به اینکه در حال حاضر هشتاد پایگاه اورژانس در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: قرار است تا پایان سال جاری چند پایگاه دیگر هم اضافه شود.

به گفته وی خرم‌آباد حداقل پنج آمبولانس و دیگر شهرستان‌ها دو دستگاه آمبولانس نیاز دارند.

معاون اورژانس ۱۱۵ لرستان با اشاره به اینکه خدمات این مرکز رایگان است، تاکیدکرد: از خیرین حوزه سلامت و نهادهای خدمت رسان انتظار داریم در بحث خرید و تامین آمبولانس برای اورژانس ۱۱۵ ورود و مشارکت کنند.

اشکبوس در ادامه با اشاره به اینکه ماموریت‌های شهری از ماموریت‌های جاده‌ی بیشتر است، افزود: زمان نرمال حضور اورژانس در حادثه شش تا هفت دقیقه است اما در مواردی با توجه به ترافیک این زمان به هشت تا نه دقیقه می‌رسد، بنابراین به دنبال اورژانس موتوری هستیم.

اشکبوس گفت: رایزنی‌های لازم انجام شده و منتظر خرید از اورژانس کشور هستیم.

وی در پایان صحبت‌های خود یکی از نقاط قوت اورژانس ۱۱۵ را سه بالگرد هوایی درخرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد عنوان کرد و افزود: وجود این بالگردها سبب شده در کمترین زمان ممکن بیماران از نقاط صعب العبور به بیمارستان‌ها انتقال پیدا کنند، از طرفی کاهش مرگ و میر مادران باردار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا