گیلان

آمریکایی‌ها بازی موش و گربه نکنند/ بستر حضور سرمایه‌گذاران به گیلان فراهم شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با گرامیداشت روز دانشجو در هفته پیش رو، اظهار کرد: جنبش‌های دانشجویی در نیم‌قرن اتفاقات تاریخی مهمی را رقم زدند دانشجویان همواره در کنار امام (ره) بودند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تحرکات نیم‌قرن اخیر خاطرنشان کرد: بعد از کودتای ۲۸ مرداد دقیقاً در زمان خرسندی نیلسون از این کودتا، دانشجویان در مقابل آنان ایستادند و چند جوان دانشجو نیز به شهادت رسیدند، همچنین آنان در مخالفت کنسرسیوم نفتی، ماجرای انقلاب سفید، انجمن‌های ایالتی و ولایتی، قانون ننگین کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی و هشت سال دفاع مقدس در برابر بدخواهان ایران و اسلام ایستادند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز جوانان و اساتید خوبی در دانشگاه داریم که همگام با نظام و مردم حرکت می‌کنند هرچند برخی‌ها حرف‌های می‌زنند که ناشی از غفلت است، گفت: امیدواریم در این دولت که شاهد رویکرد جدیدی از آنان هستیم، شاهد فعالیت‌های جوانان تحصیل‌کرده، متعهد و مؤمن به‌نظام و انقلاب باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز اعلام سازمان ملل در خصوص متجاوز بودن رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی است، افزود: تا پیش از اعلام تجاوزگری رژیم بعث عراق در سال ۷۰، هفت بیانیه برای توقف جنگ اعلام کرده بود اما دقیقاً زمانی اعلام می‌کردند که بسیاری از شهرهای ایران در دست آنان بود و صلح ما معنا نداشت.

فلاحتی با اشاره به فعالیت مسؤول اجرایی استان تصریح کرد: بستر حضور سرمایه‌گذاران داخلی یا خارجی به استان فراهم شود چراکه این حضور می‌تواند بخشی از مشکلات و اشتغال را برطرف کنند، مسؤولین به سرمایه‌گذاران احترام کنند اما مراقب باشید ویرانگری فرهنگی ایجاد نکرده و به محیط‌زیست گیلان نیز آسیب نرسانند که این موضوع بسیار مهم است.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر تغییر امیدوارکننده رویکرد ایران در نشست اخیر وین با کشورهای ۴+۱ بود، بیان کرد: می‌خواهند اجماع سازی جهانی کنند تا ایران را از مسیر خود جدا کنند، اما نتوانستند در این نشست هم آمریکایی‌ها از بیرون و ۴+۱ تلاش کردند تا ایران را در مسیر هسته‌ای پای میز مذاکره ببرند.

فلاحتی با بیان اینکه مسئله هسته‌ای تمام شد چراکه ایران به تعهدات خود عمل کرده و این غربی‌ها و یدک‌کشان آمریکایی بودند که به تعهد خود پایبند نبودند، گفت: به حمدالله مسؤولین امروز ما دردمند و عاقل‌اند در تلاش هستند تا تحریم‌ها را بردارند.

خطیب جمعه رشت خطاب به‌طرف برجامی اظهار کرد: زمان تهدید گذشته است، آمریکایی‌ها بازی موش و گربه نکنند ایران امروز قدرتمند است و فرزندان خمینی (ره) همان شیرانی هستند که غرش آنان دل شماها را به لرزه درمی‌آورد، دیگر تهدید بی‌فایده است و در هر نشستی که می‌خواستند.

فلاحتی با بیان اینکه فرسایشی شدن مذاکرات به نفع کشورمان نبوده و طرف برجامی خواهان فرسایشی شدن مذاکرات به نفع خود است، گفت: در گذشته هرگاه تیم مذاکره‌کننده برای مذاکرات می‌رفت ما نگران بودیم چراکه هرگاه از پس این مذاکرات ایران دچار ضرر شده و طرف برجامی‌ برد می‌کرد.

فلاحتی با بیان اینکه دیگر شرایط بُرد بُرد گذشته و الان باید تاوان بدهند، افزود: هرچند اگر رسانه‌ها نیز تحرکاتی داشته باشند اما بدانند که موضع ایران قطعی است و مکر دشمنی آن‌ها به خودشان بازمی‌گردد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا