سیاسی

آمریکا برای ساخت این زیردریایی اتمی ۵۱۷ میلیون دلار هزینه می‌کند!

آمریکا برای ساخت این زیردریایی اتمی ۵۱۷ میلیون دلار هزینه می‌کند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده، در اواخر آگوست، «General Dynamics Electric Boat» زیردریایی هسته‌ای یو اس اس آیووا (SSN ۷۹۷) را به آب انداخت. اما بسیاری از زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا هنوز در دست ساخت هستند.

قایق الکتریکی جنرال داینامیکس اخیراً قراردادی برای حمایت از تولید زیردریایی های موشک کروز با موتور هسته‌ای کلاس ویرجینیا منعقد کرده‌است. حداکثر مبلغ در نظر گرفته شده برای ساخت نزدیک به ۵۱۷.۲۵ میلیون دلار خواهد بود. این بودجه برای تهیه قطعات منحصر به فرد و مواد تخصصی برای زیردریایی ها استفاده خواهد شد. کار تحت قرارداد در دو کارخانه «General Dynamics Electric Boat» در کنتیکت انجام خواهد شد.

آمریکا برای ساخت این زیردریایی اتمی ۵۱۷ میلیون دلار هزینه می‌کند!

پس از پرتاب USS Iowa (SSN ۷۹۷)، چهار زیردریایی Block IV همچنان در دست ساخت هستند: USS Massachusetts (SSN ۷۹۸)، USS Arkansas (SSN ۸۰۰)، USS Idaho (SSN ۷۹۹) و USS Utah (SSN ۸۰۱). اما ساخت دو مورد اول توسط شرکت «Huntington Ingalls» انجام می شود.

«General Dynamics Electric Boat» همچنین روی USS Arizona (SSN ۸۰۳) و USS Tang (SSN ۸۰۵) کار می کند. ساخت و ساز پروژه دوم حدود یک ماه پیش آغاز شد. هر دو زیردریایی با موتور هسته‌ای از تغییرات Block V هستند. آنها به ماژول بارگذاری ویرجینیا (VPM) مجهز هستند که تعداد کل موشک های کروز تاماهاوک را از ۱۲ به ۴۰ می رساند.

منبع: gagadget

۲۲۷۳۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا