Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آمریکا: جنگ علیه اوکراین نقض قوانین بین‌المللی است/رفتار هواپیماهای روس غیرمسئولانه بود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

آمریکا: جنگ علیه اوکراین نقض قوانین بین‌المللی است/رفتار هواپیماهای روس غیرمسئولانه بود

آمریکا: جنگ علیه اوکراین نقض قوانین بین‌المللی است/رفتار هواپیماهای روس غیرمسئولانه بود

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در سخنانی عملیات روسیه در خاک اوکراین را «بی‌احترامی ارتش روسیه و رئیس جمهور این کشور به جان انسان‌ها» دانست و تأکید کرد که روسیه در حال جنگ علیه اوکراین است و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی بار دیگر ایران را به ارسال پهپاد به روسیه متهم کرد و گفت که مسکو از پهپادهای ایرانی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اوکراینی‌ها استفاده می کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که نبرد باخموت تلفات جانی زیادی را به نیروهای واگنر و نیروهای روسی وارد کرده است.

همزمان، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در ارتباطی ویدیویی با گروه تماس درباره کمک نظامی به اوکراین گفت: ائتلاف کشورهایی که تانک‌های لئوپارد به اوکراین خواهند فرستاد در حال بزرگ شدن است. تاکنون ۹ کشور متعهد شده‌اند بیش از ۱۵۰ تانک لئوپارد به اوکراین بفرستند.

آستین در ادامه با اشاره به حادثه دیروز پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه و متهم کردن روسیه به دست داشتن در سقوط آن اعلام کرد که هواپیماهای روسی دیروز در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای سیاه، رفتارهای بی‌احتیاطانه و غیرمسئولانه داشتند.

وی تأکید کرد که یک هواپیمای روسی روی یک پهپاد آمریکایی سوخت ریخت و هواپیمای دیگر روسیه به پروانه پهپاد برخورد کرد و باعث سقوط آن شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت که روسیه باید هواپیماهای خود را به صورت ایمن و حرفه‌ای به کار گیرد و ایالات متحده طبق قوانین بین‌المللی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

درخواست جمهوری‌خواهان برای اقدام تلافی‌جویانه علیه روسیه

به دنبال برخورد یک هواپیمای روسی با یک پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه، شماری از جمهوریخواهان تندرو در آمریکا خواهان اقدام تلافی جویانه علیه روسیه شده‌اند.

آمریکا این اقدام مسکو را که منجر به سقوط پهپادش شد، خطرناک و غیر حرفه‌ای توصیف کرده و گفته تلاش می‌کند که بقایای این پهپاد به دست روسیه نیافتد. روسیه اما روایت آمریکا از حادثه را رد کرده و گفته که آن پهپاد به مرزهایش نزدیک شده بود.

واشنگتن معتقد است که این پهپاد پس از «رهگیری غیرحرفه ای» یک جنگنده روسی بر فراز دریای سیاه سقوط کرده است و واشنگتن سفیر روسیه را به دلیل این حادثه احضار کرد.

وزارت دفاع روسیه در پاسخ گفته که پهپاد آمریکایی در نتیجه یک مانور تند سقوط کرده و منجر به از دست دادن ارتفاع و سقوط آن شد و دو جنگنده روسی که برای رهگیری آن پرواز کردند به سمت آن شلیک نکردند و هیچ کدام آنها با آن برخورد نکردند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا