اخبار روز

آمریکا رسما روسیه را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

آمریکا رسما روسیه را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت که روسیه مسئول «حمله گسترده و سیستماتیک» علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین است و به شواهدی از جمله «قتل‌هایی به سبک اعدام، تجاوز، شکنجه و اخراج که گاه علیه کودکان انجام می‌شود» استناد کرد.

براساس این گزارش، روسیه نه تنها مرتکب «جنایات جنگی» شده، همانطور که دولت آمریکا به طور رسمی در ماه مارس نتیجه گرفت، بلکه اقدامات «غیرقانونی» علیه غیرنظامی‌ها هم انجام داده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس آلمان با اشاره به تصاویری از اجساد در خیابان‌های «بوچا» و «تعرض جنسی به دختر بچه‌ای چهار ساله به دست یک سرباز روس» گفت: اقدامات آنها حمله به ارزش‌های مشترک ما، حمله به بشریت مشترک ماست. این وحشیانه و غیر انسانی است.

کامالا هریس تاکید کرد: ایالات متحده به طور رسمی مشخص کرده است که روسیه مرتکب جنایاتی علیه بشریت شده است.

او گفت، دولت بایدن به کمک به اوکراین در تحقیقاتش در مورد این جرایم ادعا شده ادامه خواهد داد و قول داد که «عاملان و مافوق آنها پاسخگو خواهند شد.» او افزود: بگذارید همه ما روی این نکته اتفاق‌نظر داشته باشیم؛ به نمایندگی از همه قربانیان، چه شناخته شده و چه ناشناس، عدالت باید اجرا شود.

کامالا هریس در این بخش از سخنانش مستقیما از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نام نبرد، اما مفهوم بارز این سخنان این است که حمله‌ای که پوتین تقریبا یک سال پیش آغاز کرده باعث شده که غیرنظامیان اوکراینی اکنون قربانی این نقض حقوق بین‌الملل شوند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که او از اینکه چین از زمان حمله مسکو به اوکراین، روابط خود را با روسیه عمیق‌تر کرده، ناراحت است و خاطرنشان کرد که حمایت چینی‌ها از روسیه باعث «تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین می‌شود.»

او در سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ گفت که حمایت دو طرفه از دو سوی اقیانوس اطلس از اوکراین ادامه خواهد یافت. هریس در جمع سیاستمداران ارشد، افسران نظامی و روسای صنعت و متخصصان دفاعی گفت: اگر پوتین فکر می‌کند که ما منتظر مانده و کاری نمی‌کنیم، به شدت اشتباه می‌کند. اوقات بر وفق مراد او نیست.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا