بین الملل

آمریکا: نشانه‌ای از قصد ایران برای گسترش جنگ در خاورمیانه وجود ندارد

آمریکا: نشانه‌ای از قصد ایران برای گسترش جنگ در خاورمیانه وجود ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی آنلاین به خبرنگاران گفت: هیچ نشانه ‌ای وجود ندارد که ایران و یا گروه‌های نیابتی آن قصد گسترش و تسریع جنگ در خاورمیانه را داشته‌ باشند.

دیوید ساترفیلد که از ماه اکتبر گذشته از سوی جو بایدن به عنوان نماینده ویژه ایالات‌متحده آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه انتخاب‌ شد، در عین حال ادعا کرد: ضروری است که ایران و حزب‌الله لبنان اقدامات تحریک ‌آمیز انجام ندهند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تبادل آتش میان حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان احتمال اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد.

ساترفیلد افزود: «ما معتقد نیستیم که درگیری لبنان و اسرائیل اجنتاب ناپذیر باشد. واقعیت کنونی این است که هیچ نشانه‌ای از هیچ طرفی وجود ندارد که قصد تسریع درگیری یا جنگ را داشته باشد.»

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: اسرائیل هر روز یک «وقفه» ۴ ساعته حملات را اجرایی خواهد کرد. اسرائیل به ما گفته است که در طول این ۴ ساعت که از امروز آغاز می شود، حملاتی در این مناطق نخواهد بود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا همچنان در این لحظه از آتش بس در غزه حمایت نمی کند.

جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره وقفه روزانه ۴ ساعته در جنک که پیش از این جان کربی مقام شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد، افزود: این وقفه ۴ ساعته در جنگ نتیجه دیپلماسی مستقیم رییس‌جمهور، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا است. این وقفه برای جابجایی غیر نظامیان و همچنین آزادی گروگان ها نیاز است و ما امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این وقفه به غیرنظامیان اجازه می‌دهد تا مناطق جنگی را ترک کنند، کمک‌ها ارسال شود و گروگان‌ها آزاد شوند. دو کریدور بشردوستانه وجود خواهد داشت که به ساکنان غزه اجازه می دهد از مناطق جنگی در شمال غزه خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در باره واکنش سازمان ملل به وقفه روزانه ۴ ساعته جنگ میان اسرائیل و حماس گفت: هرگونه توقف موقت درگیری ها با اهداف بشردوستانه باید با هماهنگی سازمان ملل باشد. این هماهنگی به خصوص در زمینه زمانبندی و مکان اهمیت دارد. بدون شک موفقیت این وقفه نیازمند توافق از سوی همه طرف ها است.

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا