اخبار روز

آمریکا: نیت خصمانه‌ای علیه کره شمالی نداریم

آمریکا: نیت خصمانه‌ای علیه کره شمالی نداریم

این اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که کره شمالی اخیرا با اشاره به خصومت آمریکا علیه خود هشدار داد، تحریکات آمریکا علیه کره شمالی به عنوان “اعلان جنگ” در نظر گرفته خواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی روزانه گفت: “این کره شمالی است که مکررا با سرعتی بی‌سابقه دست به اقدامات تحریک‌آمیز از جمله آزمایش‌های متعدد سامانه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و دیگر موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های تحریک‌آمیز دیگر که تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه هند-اقیانوسیه و حتی فراتر از آن به حساب می‌آیند، زده است.”

وی ادعا کرد: “با وجود اشاره ما به تهدیدی که این برنامه‌ها و این تحریکات خطرناک متوجه ما و شرکایمان در منطقه می‌کند، به وضوح اعلام کرده‌ایم که هیچ نیت خصمانه‌ای علیه کره شمالی نداریم.”

کره شمالی در سال ۲۰۲۲، ۶۹ بار آزمایش موشک بالستیک انجام داد و رکورد جدیدی در زمینه شلیک موشک‌های بالستیک در یک سال را ثبت کرد.

پیونگ یانگ مکررا آمریکا را به تحریک کره شمالی با برگزاری مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی و ژاپن متهم کرده و ادعا می‌کند این رزمایش‌ها هدفشان تمرین حمله به کره شمالی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، آمریکا بیش از یک سال است که پیشنهاد مذاکره مستقیم با کره شمالی را داده است.

پرایس گفت: ما صراحتا تمایل خود را برای ورود به مذاکرات مستقیم با کره شمالی بدون پیش شرط با هدف کمک به تحقق و پیشبرد چشم انداز خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره اعلام کرده‌ایم.

وی افزود، کره شمالی “در طرف مقابل تنها دست به تحریک پشت تحریک زده و پیش قدم شدن دیپلماتیک ما را رد کرده است.”

پرایس همچنین بر آنچه “تداوم تعهد آمریکا به یافتن راه‌حلهای دیپلماتیک” خواند تاکید کرده و گفت، “پیش قدم شدن‌های دیپلماتیک آمریکا همچنان پا بر جا هستند.”

این مقام آمریکایی بیان داشت: “ما مایل به فراهم شدن فرصتی برای بحث به صورت رو در رو درباره این مسائل چنانچه ترجیح بر این کار باشد هستیم اما ما حتی با وجود اینکه در کلام و عمل پایبندی خود به تعهدات امنیتی به متحدان همپیمان، اعم از ژاپن و کره جنوبی و دیگر متحدانمان در سراسر جهان را تصریح کرده‌ایم اما معتقد به دیپلماسی هستیم.”

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا