گیلان

آموزش مهارت نرم برای آماده‌سازی ورود به بازار کار

عباس جمادی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی و با اشاره به اهمیت کارآفرینان در توسعه اشتغال پایدار استان اظهار کرد: ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن به‌عنوان ﻋﺎﻣﻼن اﻳﺠﺎد ﻧـﻮآوری مولد، نقش ویژه‌ای در ایجاد و توسعه کسب‌وکارها دارند و آموزش‌های مهارتی، نقش کلیدی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش‌های مهارتی در ایجاد رغبت جوانان مستعد در این حوزه گفت: فعالیت‌های آموزشی برای تربیت کارآفرینان در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار داده شده است چراکه آموزش، یکی از جنبه‌های مهم در گسترش و ترویج کارآفرینی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته جهانی کارآفرینی که از ۱۷ تا ۲۳ آبان افزود: وبینار الگوی استارتاپ برای کسب‌وکارها در قالب رویدادهای تخصصی تعالی توسعه کارآفرینی فناورانه با مشارکت دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران و مرکز آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار، برگزار شد.

وی با بیان اینکه گردهمایی مدیریت راهبردی کسب‌وکار با ارائه اساتید برجسته حوزه کسب‌وکار و با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و آموزشگاه‌های آزاد، برگزار شد، گفت: همایش حضوری و مجازی «گردشگری سلامت، ظرفیت‌ها و مزیت‌های کسب‌وکار در استان گیلان» با همکاری اداره کل تعاون، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و مرکز گردشگری خلاق ایران و گردهمایی با موضوع کارآفرینی کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های این اداره کل بوده است.

جمادی با تأکید بر اهمیت کتاب‌خوانی در جامعه و لزوم فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کلان‌شهر رشت تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید باهنر رشت، توسعه آموزش‌های کارآفرینی و کسب‌وکار و مهارت نرم در قالب سند توسعه آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود.

 سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، تلاش در جهت تربیت افراد کارآفرین با تأکید بر نیازهای بازار کار و توسعه مشاغل نو را از ملزومات امروز دانست و افزود: ارتقا و پایش اثربخشی آموزش‌های کارآفرینی، تلاش در جهت توسعه فرهنگ‌سازی کارآفرینی و ارتقای سطح دانش عمومی کارآفرینی جامعه، از مهم‌ترین اهداف سند توسعه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ کارگاه کارآفرینی مهارت بنیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی می‌شوند، گفت: آموزش مهارت‌های نرم باهدف آماده‌سازی مهارت آموختگان برای ورود به بازار کار در کارگاه کارآفرینی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا