قزوین

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق دارد

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ سید محمد قافله‌باشی، معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان قزوین درخصوص مدیریت مصرف برق گفت: آموزش و پرورش و نهاد خانواده به عنوان دو رکن مهم در فرهنگ‌سازی و تربیت نسل آینده، تاثیر بسزایی در نهادینه‌کردن الگوهای فرهنگی و به‌ویژه مدیریت مصرف برق در جامعه دارند.

او افزود: در خصوص ترویج فرهنگ بهینه مصرف برق به‌ویژه آموزش مبانی مدیریت مصرف در بین دانش‌آموزان و کودکان و با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دو مرحله آموزش حضوری با حضور کارشناسان دفتر مدیریت مصرف در تابستان سال‌جاری انجام شده است که گام مثبتی در جهت کاهش مصرف در بخش خانگی و پایین آوردن هزینه‌های برق مصرفی خانوار است.

قافله‌باشی گفت: ایجاد آگاهی در گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، علاوه ‌بر تاثیر فردی، بر ارتقای آگاهی‌های اعضای خانواده و گروه همسالان نیز اثرگذار است و به همین دلیل اقدامی فراگیر و عمیق محسوب می‌شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان قزوین اظهارکرد: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان قزوین با هدف فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، برنامه‌ ها و اقدامات در این حوزه نیز در حال اجرا است، چراکه آموزش و پرورش با توجه به جامعه هدف وفراگیری افراد تحت پوشش می‌تواند نقش مهمی و اثربخشی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان این دوره های آموزشی و با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان، جوایزی در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق به آن‌ها اهدا شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا