اجتماعی

آیا صدور شناسنامه متوقف می‌شود؟

آیا صدور شناسنامه متوقف می‌شود؟

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین زین‌الصالحین؛ مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه به سازمان ثبت احوال اجازه داده شده که شناسنامه حذف و کارت ملی جایگزین آن شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و در صورتی که این مسئله در مجلس رأی بیاورد آن را انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با سؤالات شهروندان در ارتباط با صدور شناسنامه و کارت ملی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ثبت‌ احوال به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و ۱۴ فعالیت و خدمت از طریق تلفن‌های همراه به متقاضیان ارائه می‌شود.

زین‌الصالحین در خصوص فرایند صدور کارت ملی هوشمند گفت: در بحث صدور کارت هوشمند مردم تهران صددرصد درخواست را  ثبت کرده‌اند؛ ضمن اینکه طرحی در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار دارد که کار بزرگی محسوب می‌شود و در صورت موافقت و تصویب مجلس، کارت ملی هوشمند پایه همه کارت‌ها خواهد شد.

صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه تا ۶ ماه‌ آینده

زین‌الصالحین در خصوص اتمام تاریخ کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: با هماهنگی که بین سازمان ثبت احوال کشور و تاکید وزیر کشور انجام شده است این کارت‌ها تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد‌ه‌اند و مردم نگران نباشند.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی صدور کارت ملی هوشمند گفت: قبلا در صدور ۱۰ میلیون کارت ملی عقب‌ماندگی داشتیم که در یکی دو سال اخیر تمام کارت‌ها تحویل شده است و ما هم‌اکنون در سال ۱۴۰۱ کارت‌های درخواست شده را تحویل می‌دهیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا