سیاسی

آیت‌الله اراکی: امام خمینی به ملت ایران فهماند که صاحب اراده‌اند و قدرت دست آنهاست

آیت‌الله اراکی: امام خمینی به ملت ایران فهماند که صاحب اراده‌اند و قدرت دست آنهاست

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت‌الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه یکی از معارف اسلامی این است که خداوند قدرت را در دست مردم سپرده است، گفت: این شمایید که قدرت دارید و می‌توانید؛ ملت‌ها می‌توانند این قدرت را در اختیار بگیرند و دست ظالمان و مستکبران را از مقدرات خویش کوتاه کنند، لکن ظالمان با فریب ملت‌ها این‌چنین وانمود می‌کنند که شما توان و قدرت ندارید و صاحبان قدرت خودشان هستند و آنها صاحبان اراده حاکم هستند و ملت‌ها بدون اراده مستکبران کاری از دستشان برنمی‌آید. 

رئیسی: نگاه به رأی و مردم جزو میراث گرانقدر امام خمینی(ره) بود

وی افزود: شیطان و شیاطین مردم را می‌فریبند و به مردم می‌گویند سعادت و خوشی و آسایش شما در گروی اراده ماست. در راس این شیاطین، آمریکای جنایتکار و همدستانش هستند که به جوامع بشری این وهم بی‌جا و فریب بزرگ را القاء می‌کنند که اگر ما بخواهیم شما می‌توانید زندگی خوش داشته باشید. این همان فریبی است که قران کریم تأکید دارد؛ این فریب را شیطان در ذهن مردم می‌افکند و در نتیجه ترس است که ملت ها تسلیم مستکبران می‌شوند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه کار بزرگ امام عزیز ما این بود که این دو ابزار را از دست مستکبران گرفت و ملت‌ها را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی به ملت ایران فهماند که شما قدرتمندید و قدرت دست شماست و حکمای جامعه بشری هم به این حقیقت پی بردند که اراده در اختیار ملت‌هاست؛ اگر مردم یکپارچه شوند و اگر اراده مردم در یک جهت متشکل شود، می‌توانند  زیر بار طاغوت‌ها نروند و قدرت را خود به دست بگیرند و در اختیار امنای خود و در اختیار انسان‌هایی که امین مردم‌اند قرار دهند؛  می‌توانند در راه منافع مردم از منافع خود بگذرند و می‌توانند برای خوشی مردم و برای آسایش و تعالی مردم و برای آنچه مردم به سعادت برسند، از همه چیز خود بگذرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این راه راهی است که ائمه هدی به ما نشان دادند، اظهار داشت: یکی از امتیازات بزرگ رهبران الهی ما که از امتیازات بزرگ رسول اکرم(س) و امیرالمومنین و ائمه هدی امام مجتبی و سیدالشهدا  و سایر ائمه که ما آنها را به عنوان الگو و صاحبان ولایت و اولی‌الامر پذیرفتیم همین بود. این مسلک فاطمی است که «الجار ثم الدار»، فرزندم اول همسایه بعد خود! امیرالمومنین در یکی از فرازهای بیانشان می‌فرمایند ما خود گرسنه می‌خوابیدیم ولی شکم ضعیفان را سیر می‌کردیم! برهنه بودیم ولی دیگران را می‌پوشانیدیم، خانه نداشتیم ولی برای مردم خانه می‌ساختیم. 

وی افزود: آنها از خود در راه مردم می‌گذشتند و برای مردم تلاش می‌کردند و مردم را در زندگی خوب قرار می‌دادند تا آنجا که در توانشان بود از خودی خود گذشتند تا برای سعادت و سربلندی مردم تلاش کردند. این نمونه بارز قیام حسینی است و یکی از ابعاد قیام حسینی این است که جان و فرزندان و اصحاب و خانواده خود را فدا کرد و به اسارت سپرد تا مردم از زیر یوغ ستمگران برون روند، لذاست که  خداوند رهبران الهی را یاور مردم می‌داند که با استفاده از ولایت و قدرتی که مردم در اختیار آنها می‌گذراند به یاری مردم برمی‌خیزند و امام خمینی و مقام معظم رهبری چنین‌اند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا