قم

آیت‌الله جوادی آملی: خروجی آموزش و پرورش باید نیروی کار کشور را تامین کند

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، اظهار کرد: دانش آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: باید محتوایی که در داخل ظرف ریخته می‌شود متناسب با ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از مباحث دینی باشد.

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم دانش آموزان را به عنوان معادن غنی طلای کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش باید چگونگی استخراج این معادن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

وی، حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور دانست و یادآور شد: باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به کار گرفته شوند.

جوادی آملی تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه بد اخلاقی و خشونت زیبنده نظام آموزش و پرورش کشور نیست، تصریح کرد: باید در تعامل بین دانش آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا