سیاسی

آیت‌الله خاتمی: ملّت ایران و مسئولان، مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن رفع همه تحریم‌ها باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی برگزیده های ایران، آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۴ آبان) تهران با اشاره به آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» یکی از مصادیق «برّ» را تقویت نظام دینی دانست و گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید کسی که ولایت والی عدل را تقویت کند و کمک کند تا بتواند کشور را اداره کند در حققت در گسترش اطاعت از خداوند کوشیده است. 

وی یکی دیگر از مصادیق «برّ» را، کمک به مسئولان در ایجاد امنیت دانست و گفت: امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و قرآن می‌فرماید اولین زیرساخت جامعه اسلامی امنیت است.

خاتمی افزود: کاری که مردم ایران در دهه ۶۰ انجام دادند و داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کردند مصداق «برّ» است. 

خطیب جمعه تهران، تضعیف نظام اسلامی را یکی از مصادیق «تعاون علی‌الاثم» دانست و گفت: دومین مصداق «اثم»، پخش شایعات است که در فضای مجازی برخی به آن دامن می‌دهند؛ هر دروغی را منتشر می‌کنند و کسی هم نیست جلویشان را بگیرد.

خاتمی تصریح کرد: پخش شایعات افرادی که شایعه می‌سازند حرام است. کسی که این شایعات را پخش کند نه‌تنها معاونت در «اثم» کرده بلکه در حکم دروغگو است.

وی، چراغ سبز نشان دادن به دشمن، امیدوار کردن آن‌ها و همکاری رسانه‌ای با دشمنان را از مصادیق اثم عنوان کرد.

خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است.

وی با اشاره به خباثت‌های آمریکا علیه ملّت ایران گفت: اگر کسی دست آمریکا را در حمله صدام به ایران نبیند، کودن سیاسی است. سه روز قبل از حمله، برژنسکی با صدام دیدار داشته است.

خاتمی، دزدی نفت ایران توسط آمریکا طی روزهای اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این چهره آمریکاست؛ مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند. به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا یعنی مصداق کفر به طاغوت و یعنی تبری که جزو واجبات دین است. بنابراین جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ملّت ایران است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها مدام برای مذاکره با ایران بی‌تابی می‌کنند. ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم. شما مردد هستید. ملت ایران و مسئولان ایران تصمیم‌شان را گرفته‌اند؛ مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد. برجام را شما بهم زده‌اید. مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد.

ادامه دارد…


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا