کهگیلویه و بویراحمد

آیت‌الله رئیسی صبح جمعه در خواب نیست/رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری دولت روحانی سیگار بود

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، نشستی به مناسبت روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.

در این نشست سید یاسر جبرائیلی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور میهمان ویژه تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بود که به سؤالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.

به گزارش فارس؛ دانشجویان در این نشست در خصوص مسائل مختلف سیاسی فرهنگی و بین المللی موضوعاتی همچون بحران آب، سد تنگ سرخ یاسوج، تغییر مدیران، مناسبات بین المللی و ارتباط با همسایگان، ارتباط جمهوری اسلامی با روسیه و چین سوالاتی را با میهمان ویژه این مراسم مطرح کردند.

در این آیین جبرائیلی با بیان اینکه دانشجو باید حرف بزند هر چند تندترین حملات را داشته باشد یادآور شد: نباید با دانشجو به دلیل عقیده مخالف برخورد شود باید تحمل آزاد‌اندیشی در دانشگاه را داشته باشیم و نباید از حرفهایی که مورد پسند ما نیست ناراحت شویم.

این فعال سیاسی رسانه‌ای گفت: انسان همواره در حال تکامل است و با سؤال و پرسش است که به حقایق می‌رسیم معتقدیم که باید به مطالبات پاسخ داده شود و کسی حق ندارد به جوانان برچسب ضد انقلاب بچسباند و به همین خاطر ما نیز صدای شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده گفت: در خصوص اعدام جمعی از منافقین در سال ۶۸ در کتاب روایت رهبری به این موضوع پرداخته‌ایم، منافقینی که مردم را قتل عام می کردند و با دشمن خارجی هم دست شده بودند آیا باید امروز نادانسته از آن افراد حمایت کنیم.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر این که دانشجویان نباید به شنیده‌ها اتکا کنند در ادامه با اشاره به حوادث آبان ماه ۹۸ و اینکه مسببین اصلی چه کسانی بودند گفت: در اردیبهشت ماه ۹۸ هیئت چهار نفره از صندوق بین المللی پول به ایران آمدند و سازمان‌ برنامه روحانی با همکاری آنها برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه آماده کردند که در این سند ۷۰ بار کلمه یارانه به کار شده بود که باید یارانه ها حذف شوند و مشکلاتی که به دنبال آن برای کشور ایجاد شد.

وی با بیان این که کدام تفکر باعث شد که جریان آبان ماه ۹۸ اتفاق بیفتد تصریح کرد: به جای اینکه نیروی انتظامی را مقصر کنیم باید اصل موضوع را مورد توجه قرار داد تفکری که بنزین را گران می‌کند و سر کشاورز آن بلا را می‌آورد مسبب است و متاسفانه همان تفکر با نقاب دیگری در دولت انقلابی هم خودش را نشان می دهد کسانی که همان سند را رقم زده بودند و موجب آن مشکلات در کشور شدند در این دولت  هم سند تحول بخش بانکی را برای این دولت می‌نویسند که این خیانت به آقای رئیسی است و مردم است و باید اصلاح شود  باید این تفکر را شناخت آن‌هایی که دم از یارانه پنهان می‌زنند و ریشه آن در جایی دیگر است.

وی با بیان اینکه سه شنبه قبل از روز جمعه که بنزین گران می شود مصاحبه‌ای در همین زمینه داشتم و تذکرها داده شد تصریح کرد: با انی اقدام شوک بزرگی به اقتصاد وارد شد لذا باید با چنین تفکراتی مبارزه کرد و دانشگاه هم مراقب باشد تا گرفتار چنین تفکر غلطی نشود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی‌ها با استدلال‌های سطحی و مزخرف به دنبال منحرف کردن ذهن مردم هستند گفت: یارانه پنهان یک دروغ بزرگ است اگر می‌خواهند بنزین را گران کرده و بودجه خود را با آن تأمین کنند از یارانه پنهان سخن می‌گویند.

وی گفت: وقتی بنزین گران می شود همه کالاها نیز گران شده و مشکل در کشور ایجاد می‌شود هرگاه انرژی را در کشور گران کرده‌ایم تورم ایجاد شده باید این دایره و دور باطل را روزی تمام کنیم.

وی در خصوص ارتباط با چین و روسیه و جنگ در دمشق و با داعش که از افتخارات حاج قاسم بود یادآور شد: دستاوردهای کشور را هیچ وقت شکست جلوه ندهیم حاج قاسم با داعش دست‌ساز آمریکا جنگید که ترامپ به آن اعتراف کرد با این اقدام حاج قاسم قدرت منطقه‌ای پیدا کردیم.

جبرائیلی تصریح کرد: امروز روی جلد مهمترین نشریات غربی هم از افول و سقوط آمریکا نوشته می‌شود.

وی با انتقاد از کسانی که مدام از بدی ارتباط با روسیه و چین می‌گویند و کاری به کار آمریکا ندارند اظهار کرد: حال سوال من این است آیا چین و روسیه ما را تحریم کردند چرا در مورد آمریکا که مسبب همه مشکلات ما بوده و این همه تحریم علیه کشور راه انداخته یک کلمه حرف نمی‌زنیم لذا نباید آدرس غلط در مورد چین و روسیه بدهیم.

جبرائیلی با اشاره به این که سند همکاری راهبردی ایران با چین را به خوبی مطالعه کرده‌ام یادآور شد اگر به سمتی برویم که چینی‌ها بخواهند برای ما جاده و ابنیه بسازند اسم آن را استعمار می گذارم در یک شراکت راهبردی باید تعریف درستی از شراکت خود داشته باشیم که چه می خواهیم و دنبال چه هستیم نباید دیگران برای ما بنا بسازند بلکه به دنبال یاد گرفتن بنایی بوده و به هر قیمتی نباید دنبال سرمایه‌گذاری خارجی باشیم. 

جبرائیلی در خصوص وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت روحانی گفت: در سال ۹۸ رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری دولت روحانی سیگار بود این یک فاجعه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد با بیان چند راهکار از جمله در بحث آب و کشاورزی گفت: در حوزه آب کشوری کم آب هستیم که از تنش آبی هم عبور کرده‌ایم از سال ۹۷ کاری شروع کرده که مسائل اولویت دار کشور را شناسایی کرده‌ایم.ژ

جبرائیلی افزود: استفاده بیش از حد آب در حوزه کشاورزی و هدر رفت آب از جمله مشکلاتی است که بحران را در کشور به وجود آورده و متاسفانه به اندازه مصرف خانگی آب از پشت سدها تبخیر می‌شود.

وی با تاکید بر این که دانشجو باید مطالبه‌گر باشد که برای رفع این معضل چه کرده‌اید یادآور شد: یکی از محققان و دانشمندان کشور ماده‌ای را اختراع کرده که از تبخیر آب پشت سدها جلوگیری می‌کند.

جبرائیلی با بیان اینکه برای کاهش مصرف آب کشاورزی هم چاره‌اندیشی شده گفت: همان دانشمند ایرانی با تحقیقات خود به اینجا رسیده که مولکول آب ایران ۱۸ وجهی بود تاثیر ویژه‌ای روی رویش گیاهان دارد لذا فرآیند مغناطیسی طراحی کرده که مولکولهای آب منظم می‌شود و دولت نیز پیگیر این موضوع است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی بگوید در ۱۰۰ روز مشکل کشور را حل می‌کند دروغ می‌گوید یادآور شد: چنین حرف‌هایی مدیریت چادر مسافرتی است که از بابت اسکان خیال راحت داشته باشیم اما اطمینان خاطر ایجاد نمی‌کند و مشکلات برطرف نمی‌شود لذا در ۱۰۰ روز باید گزارش داد که چه کاری انجام شده است.

جبرائیلی با بیان اینکه باید اختراعات ملی را حمایت کنیم تاکید کرد: سیاست‌گذاران باید پای کار بیایند تا مشکلات حل شود مشکل کشور با حذف یارانه پنهان برطرف نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان راهکار رفع مشکلات گفت: اگر ۲۰ درصد مصرف آب کشاورزی را کاهش دهیم از این مشکل کم آبی خارج خواهیم شد با فناوری آبیاری زیر سطحی می توان مصرف آب را به یک سوم رساند و محصول را دو برابر کرد.

این فعال رسانه‌ای افزود: در بحث نهاده‌های دامی ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد می‌کنیم اگر مشکل نهاده‌ها را حل کنیم وابستگی به محصولات کشاورزی کمتر خواهد شد و ۱۵ میلیارد دلار را می توان به سامانه‌های ارزی تزریق کرد.

وی با طرح پرسشی گفت: دولتی که ۴ ماه از عمر آن گذشته چه باید کند کشوری که ۳۲ سال دست شما بود و از این دولت به آن دولت اسباب کشی می‌کردید چرا کاری انجام ندادید، کسانی که با حاشیه سازی مقابل دولت ایستاده‌اند خدمت نمی کنند هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد تجارت ایران در سال جاری افزایش پیدا کرده اما متاسفانه کسانی بودند که همه جوره پای تحریم‌های آمریکایی را به کشور کشاندند.

 وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان از فامیل بازی انتقاد دارند گفت: حرف کاملا درست است همه باید جلوی فامیل بازی بایستیم و کوتاه نیاییم.ژ

جبرائیلی در ادامه با بیان اینکه ۸ سال دولتی در کشور حاکم بود و کشور را ویران کرد گفت: اما اکنون آیت الله رئیسی به جای پرداختن و انتقاد کردن به مسببان ویرانی‌های گذشته به آینده می‌اندیشد تقصیر را به گردن دیگران نمی‌اندازد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دیگر رئیس جمهور صبح روز جمعه خواب نیست و ساعت ۱۰ سرکار نمی‌آید اگر زمانی وزرای دولت نمی‌توانستند با رئیس جمهور دیدار کنند اما امروز مردم کوچه و بازار دستشان به رئیس‌جمهور می‌رسد رئیسی تشریفات را حذف کرده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا