قم

آیت‌الله سعیدی: سلطه‌پذیری در اسلام حرام است/تلاش دشمن برای تضعیف غیرت مردان

به گزارش برگزیده های ایران از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم با اشاره به اینکه ملاک افضلیت انسان نسبت به دیگر مخلوقات اختیار داشتن در تکامل و رشد است، تاکید کرد: تقوا مهم ترین وسیله‌ای است که نه تنها انسان را از خطرات حفظ می‌کند بلکه در ترقی و رشد ما نقش موثری دارد.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) بیان کرد: پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا است که هر کسی قادر به انجام این تکلیف الهی و انسان دوستانه نیست؛ باید انسان عاشق، علاقه‌مند و ایثارگر باشد که به این امر مهم اقدام کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نامگذاری روزهای مهم در ایران اسلامی با اعتقادات دینی گره خورده است، افزود: روز پرستار نیز مزین و همراه با ولادت حضرت زینب (س) شده است و تشکر مردم از پرستاران رعایت حال آن‌ها و افزایش آمار واکسیناسیون است که موجب افزایش روحیه پرستاران می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارد که با درک جایگاه کلیدی و حساس آن‌ها در نظام سلامت، مطالبات‌شان را مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قم اضافه کرد: حضرت زینب (س) همچون مادرشان حضرت زهرا (س) در پرتوی تعالیم حیات بخش اسلام ناب به زن و نقش آن در عرصه های مختلف معنای تازه ای بخشیده‌اند ؛ به خصوص حضور فعال و تاثیرگذار این حضرت در حادثه ماندگار عاشورا بسیار مهم و درس آموز است.

وی افزود: بدون شک آنچه موجب شد که شکست نظامی لشکر اسلام در کربلا به یک پیروزی قطعی تبدیل شود، نقش موثر، تاریخ ساز و تمدن ساز حضرت زینب کبری (س) بود.

سعیدی با اشاره به اینکه زن در متن حوادث مهم جامعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: زنان در جامعه می‌توانند با درس‌آموزی و الگوگرفتن از حماسه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا، باعث افزایش عزت و افتخار این مقدس اسلام شوند؛ همانگونه که حضرت زینب (س) با خطبه ای که در کوفه قرائت کردند پایه های حکومت ظالمانه بنی امیه را به شدت به لرزه درآوردند.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی حسینی و زینبی دانست و گفت: از اول انقلاب زنان و بانوان ایرانی نقش مهمی را ایفا کردند؛ زنان در شروع، پیروزی، شکل‌گیری و تحقق نظام جمهوری اسلامی زحمات بسیاری کشیده‌اند. این پیروزی ها بخاطر نقش آفرینی اساسی زنان در مراحل مختلف انقلاب است.

امام جمعه قم اظهار کرد: دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها می‌خواهند زنان را از ارزش‌ها، عفاف، پاکدامنی، جهاد و حجاب جدا کرده و به ابتذال و تباهی بکشند.

وی  با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمانان در مبارزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی برابر دشمنان گفت: همانطور که تجاوز و سلطه‌گری حرام است، سلطه‌پذیری هم حرام است بنابراین باید تیم مذاکره کننده ایران در مواجهه با دشمنان بدعهد این ملاک و معیار را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا