قم

آیت‌الله نوری همدانی: تعلیم و تربیت نیازمند بکارگیری تمام امکانات است

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت آموزش و پرورش در اسلام اظهار کرد: بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است. از این رو اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تأکید فراوان نموده اند. 

وی در ادامه با اشاره به جریان تمدن ساز اسلام افزود: دین مبین اسلام با تأکید بر علم آموزی و کسب دانش توانست در رشد علوم و پیشرفت مسلمانان تأثیر بسزایی بگذارد، اما متاسفانه غرب این علوم را از مسلمانان گرفت و دوبار به صورت سکولار به آنان معرفی نمود. از این رو مطالب و محتوای کتب درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود. 

 مرج تقلید شیعیان با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و اهمیت نشر معارف اسلامی و انقلابی بیان کرد: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به کار گرفته شود؛ از این رو جوانان و نوجوانان امروز به عنوان امانتی در اختیار شما هستند.

 وی بیان کرد: یکی از ضرورت های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است. باید برای نسل امروز فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم. باید با بیان حقایق تاریخی برای جوانان و نوجوانان آنهان را نسبت به اوضاع زمان آگاه و بصیر تربیت نمود تا از استعمار و سلطه دشمنان بر مهین اسلامی جلوگیری شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا