خراسان رضوی

آیت‌اللّه علم‌الهدی: ملاک نمایندگان در سنجش وزاری دولت، بیانیه گام دوم انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) با اشاره به جلسه رای اعتماد به وزیران در هفته آینده، گفت: این دولت و وزرا متناسب با گام دوم انقلاب هستند و رییس جمهور هم روز تنفیذ گفتند که دولت من دولت تحول است؛ وزرا اگر می‌توانند جهادی کار کنند قبول مسئولیت کنند و بدانند که باید پا به پای رئیس جمهوری بدوند و جهاد کنند.

امام جمعه مشهد متذکر شد: نمایندگان مجلس بدانند که وزرا را با خط‌کش وزرای قبلی نسنجند، با بیانیه گام دوم و بر اساس فعالیت جهادی وزرای منتخب را تأیید یا رد کنند؛ وزیر باید جهادی بدود و خسته نشود؛ دکور، مبل، کاخ وزارت و امتیازات را مدنظر نداشته باشد.

اختلاس نباید در این دولت صورت بگیرد

وی با بیان اینکه اختلاس دیگر نباید در این دولت و زیر دستان وزرا صورت بگیرد، ادامه داد: مردم برای جهادگری رئیس جمهور به آن رأی دادند و فردا اگر مجلس شورای اسلامی یک وزیر را به اشتباه تایید کرد، مردم به دولت فحش نمی‌دهند و گریبان نمایندگان خود در مجلس را می‌گیرند.

اسارت اهل بیت هدفمند بود

خطیب جمعه مشهد در خطبه اول، اظهار کرد: کلام ما در خصوص تقوای عملی در ارتباطات با دیگران بود، اما از آنجا که این هفته مصادف با یازدهم محرم و اسارت اهل بیت امام حسین (ع) است؛ در این خصوص صحبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اسارت اهل بیت را با دو رویکرد بررسی می‌کنیم، ادامه داد: این اسارت از سمت دشمن هدفمند و اسارت اهل بیت هم برای خودشان به دلایلی مشخص و با برنامه بود.

آیت الله علم الهدی افزود: عمر سعد فرمانده‌های لشکر را جمع کرد و به آنها گفت که توجه داشته باشید این اسرا مانند دیگر اسرا نبوده و فرزندان پیامبر هستند، سه کار باید انجام دهیم، اول اینکه کاری کنیم تبار خود را فراموش کنند، دوم عظمت پیامبر از چشم مردم بیفتد و سوم هرکس با یزید مخالف است با از بلایی که سر این اسرا می‌آوریم عبرت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه تشریح کرد: عمر سعد به فرماندهانش گفت که به آن‌ها آب و غذا ندهید تا التماس کنند و  آن‌ها را با خفت در شهر بگردانید؛ اما اهل بیت حتی یک بار هم نگفتند که ما تشنه و گرسنه‌ایم، پس کتک می‌خوردند و خود را روی کودکان می‌انداختند که تازیانه بچه‌ها را بی‌طاقت نکند.

وی با بیان اینکه اهل بیت را روی تخت پاره بر شتر گذاشته و با آهن پای آن‌ها را بسته بودند، تکمیل کرد: باد هاجرات که مانند آتش داغ و گداخته بود، به صورت اهل بیت را می‌سوزاندند تا عمر سعد به خواسته خود برسد.

آیت الله علم الهدی توضیح داد: در مقاطع مختلف حضرت زینب(س) خطبه خواندند و در نتیجه دو بار در مسیر کاروان جنگی صورت گرفت که مردم به سر لشکر می‌ریختند؛ اهل بیت به نتیجه‌ای که می‌خواستند رسیدند اما لشکر عمر سعد به آنچه می‌خواست نرسید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه یک دختر بچه سه ساله آیا می‌تواند یک بدن سر و دست بریده را ببنید!؟ تکمیل کرد: حضرت رقیه (س) از عمه‌ی خود پرسید این بدن مال کیست؟ فرمود: این بدن پدر توست، این دختر غش نکرد و انگار که آماده شده باشد دست به رگ‌های بریده برد و فرمود چه کسی سر تو را بریده!؟

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا