Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آیت الله علم الهدی: مبارزه با استکبار آرمان اساسی ملت است/ معیشت مردم در سایه برخی ناکارآمدی‌ها قرار گرفته است - خبرگزاری برگزیده های ایران
خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: مبارزه با استکبار آرمان اساسی ملت است/ معیشت مردم در سایه برخی ناکارآمدی‌ها قرار گرفته است

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه مشهد اظهار کرد: مذاکره برای کاهش هزینه مقاومت پسندیده است. اما اگر با بیگانگان مذاکره کنیم تا اصل استکبارستیزی فراموش شود، این مذاکره محکوم به شکست است زیرا مبارزه با استکبار آرمان اساسی این ملت است و نتیجه چنین مذاکره‌ای جز تکرار تجربه تاریخی ملت در مذاکرات هشت سال گذشته نخواهد بود.

وی افزود: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد و معیشت مردم ما به واقع در سایه برخی ناکارآمدی‌ها قرار گرفته است، اما سیاه نمایی‌هایی که امروز در فضای مجازی پیرامون نرخ دلار و گرانی‌های موجود در بازار صورت می‌گیرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: دشمنان برای اینکه بر ملت ما تسلط یابند، ندای گشایش معیشتی و رفع مشکلات اقتصادی را سر می‌دهند. اما ما فراموش نکرده‌ایم که تعدی به نوامیس این ملت، حداقل هزینه‌ای است که پس از تسلط اجانب بر کشور باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: آموزه صدیقه طاهره و جهاد فاطمی این است که جهاد در راه دین خدا را نامحدود بدانیم و آن را در هیچ حد و مرزی منحصر نکنیم. بر همین اساس، کسانی که امروز با باور به پروردگار در مذاکره با اروپایی‌ها حضور پیدا می‌کنند، باید بر این اصل معترف و معتقد باشند که مذاکره برای کاهش هزینه مقاومت پسندیده است. اما اگر با بیگانگان مذاکره کنیم تا اصل استکبارستیزی فراموش شود، این مذاکره محکوم به شکست است زیرا مبارزه با استکبار آرمان اساسی این ملت است و نتیجه چنین مذاکره‌ای جز تکرار تجربه تاریخی ملت در مذاکرات هشت سال گذشته نخواهد بود.

جهاد نامحدود در راه دین خدا، معنای جهاد فاطمی است

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری ۱۷ دی‌ماه، سالروز اجرای برنامه استعماری کشف حجاب در دوره رضاخانی تصریح کرد: مسئله کشف حجاب، از جمله بارزترین جنایات حکومت طاغوتی پهلوی در دوران سیاه حکومت آنان بود. زیرا در این دوره بود که نوامیس امت شیعه در ایران اسلامی موردهتک حرمت و بی‌عفتی قرار می‌گرفت و متأسفانه این اقدام هم کاملاً قانونی و مصداق تجددخواهی و روشنفکری تلقی می‌شد.

وی تأکید کرد: ۸۶ سال گذشته که قانون ننگین کشف حجاب در ایران اجرا شد، به این خاطر بود که آحاد مردم در قبال آن سکوت کردند و نسبت به این تعرض‌ها بی‌تفاوت بودند. در طول تاریخ همواره محور اصلی همه برنامه‌ها، واکنش عمومی و مسئولیت‌پذیری مردم است و بر همین اساس، اگر بیش از چهاردهه است که باد بر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی می‌وزد و پرافتخارتر از هر زمان دیگری آن را به اهتزاز در می‌آورد، به خاطر مقاومت مردمی است که در هر زمان با جانفشانی و ایثارگری زمینه دوام و بقای این نظام برخواسته از دین الهی را فراهم کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رضاخانی که با وعده تجدد و روشنفکری قانون استعماری کشف حجاب را اجرایی می‌کرد، طوری تبلیغات می‌کرد که این اقدام، سرآغازی بر اروپایی شدن ایران و گشایش سفره و معیشت مردم است اما امروزه تاریخ گواه روشنی بر اثبات ادعای دروغین پهلوی اول است و حافظه تاریخی ملت ایران هنوز به یاد می‌آورد که قحطی بزرگ چگونه سایه شوم خود را در همان ایام بر این کشور گسترده کرد و مردم ما حتی در تأمین نان گندم نیز به قدری مشکل داشتند که خاک و فضولات حیوانات و علف در قوت غالب آنان راه پیدا کرده بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا