علمی و فناوری

آیفون ۱۶ و ۱۶ پرومکس به چه دوربین‌هایی مجهز خواهند بود؟

آیفون ۱۶ و ۱۶ پرومکس به چه دوربین‌هایی مجهز خواهند بود؟

طبق شایعات، آیفون ۱۵ پرو مکس به‌عنوان اولین آیفون، به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شود. حالا یک رسانه کره‌ای مدعی شده است که هردو مدل پرو در سال ۲۰۲۴ یعنی آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شوند.

طبق گزارش The Elec، اپل می‌خواهد در آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین پریسکوپی «Folded Zoom» استفاده کند که موضوع تازه‌ای نیست. درحقیقت «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل هم قبلاً به استفاده انحصاری از دوربین پریسکوپی در مدل پرو مکس آیفون ۱۵ اشاره کرده بود. اما گزارش امروز، پا را از این فراتر گذاشته و گفته است که آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس هردو به این فناوری مجهز می‌شوند.

دوربین پریسکوپی در مدل‌های پرو آیفون ۱۶

در سیستم پریسکوپی که مدت‌هاست در دنیای اندروید وجود دارد، نور وارد لنز تله‌فوتو شده و روی یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور دوربین، بازتاب می‌شود. تغییر جهت نور در هنگام حرکت، منجر به دستیابی به زوم اپتیکال طولانی‌تر بدون افت کیفیت می‌شود.

به گفته The Elec، اپل به دنبال تأمین‌کنندگان جدیدی برای محرک‌های لرزشگیر اپتیکال است که در دوربین پریسکوپی برای آیفون ۱۵ پرو مکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهراً اپل با ال‌جی اینوتک و Jahwa Electronics همکاری می‌کند و آن‌ها را جایگزین Japan Apls و Mitsumi خواهد کرد.

آیفون 16 و 16 پرومکس به چه دوربین‌هایی مجهز خواهند بود؟

هردو شرکت ال‌جی اینوتک و Jahwa با سامسونگ برای توسعه محرک‌های توپ‌مانند همکاری کرده‌اند. این نوع محرک‌ها برای ماژول‌های پریسکوپی عملکرد بهتری دارند. برای مثال گلکسی S22 اولترا با این فناوری، زوم اپتیکال ۱۰ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد استفاده انحصاری از این دوربین در آیفون ۱۵ پرو مکس، یکی دیگر از راهکارهای اپل برای ایجاد وجه تمایز میان مدل پرو و پرو مکس محسوب می‌شود و به همین دلیل بالاترین عضو خانواده آیفون ۱۵، باید قیمت بالایی داشته باشد. بااین‌حال ظاهراً این طلسم برای استفاده از دوربین پریسکوپی در سال ۲۰۲۴ شکسته می‌شود و هردو مدل پرو آیفون ۱۶ به این فناوری مجهز می‌شوند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا