سمنان

آیین اختتامیه سومین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار برگزار شد

آیین اختتامیه سومین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان، آیین اختتامیه چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا آرامی، امام جمعه شهرستان گرمسار؛ معینیان رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر گرمسار؛ حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار، حسین عاشوری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمسار؛ محسن فدایی باش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار؛ حجت‌الاسلام علی قابل، رئیس حوزه علمیه برادران شهرستان گرمسار؛ مهدی هدایت فر، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گرمسار؛ جمعی از دانش آموزان دختر و پسر، مربیان، مدیران مدارس و جمعی از کتابداران در محل آمفی‌تئاتر فرهنگسرای خورشید تابان برگزار شد.

در این برنامه علیرضا آرامی امام جمعه شهرستان گرمسار ضمن تقدیر از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و مجریان برگزاری طرح سخنانی پیرامون اهمیت به کتاب و کتاب‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و اقدامات صورت گرفته در این برهه از زمان را شاهکار توصیف کرد و افزود: جمع کردن نوجوانان در یک محیط سالم و صمیمی و مشغول کردن آن‌ها به امر مطالعه کتاب و اندیشیدن یک اقدام ارزشمند و تأثیرگذار است.

حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز در این جلسه گفت: در مرحله اول ۸۵ تیم سه نفره در این مسابقات ثبت‌نام انجام دادند و این لیگ با تهیه سه پویش معرفی بهترین کتاب خوانده‌شده توسط تیم‌های شرکت‌کننده آغاز بکار نمود.

وی همچنین افزود: در طول مدت سه ماه تعداد ۴ عنوان کتاب در اختیار دانش آموزان شرکت‌کننده قرار گرفت، دانش آموزان نیز کتاب‌ها را به دقت مطالعه و از جهات مختلف در سه آزمون حول محور کتاب‌ها باهم دیگر به رقابت پرداختند. درنهایت در مرحله فینال از سوی هیئت‌داوران سه گروه برتر انتخاب و معرفی شدند.

نورمحمدی ادامه داد: در بخش دختران، از بین ۴ گروه راه‌یافته به مرحله نهایی به ترتیب گروه دانش‌پژوهان آینده: عاطفه مشیری، سحر مهدیانی، زهرا اسفندیاری از مدرسه سما ایوانکی مقام اول و گروه روشنفکران اندیشه: فرشته رهایی، فاطمه سادات دریاباری، پریسا سلطانی از مدرسه مریم مقدس مقام دوم و گروه نبض لحظه‌ها: ستایش قنبری، یلدا عامری، فاطمه دهرویه از مدرسه مریم مقدس مقام سوم را کسب کردند.

در بخش پسران نیز به ترتیب گروه تیزهوشان: علیرضا میر کوهی، امیرعباس خوش‌چهره، علیرضا عرب از مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی مقام اول و گروه شیخ مفید: امیررضا محمدی نیا، امیرمحمد توکلی، نیما مؤمنی از مدرسه شیخ مفید مقام دوم و گروه حضرت علی‌اصغر (ع): مهدی گیلوری، محمد طاها سپهری، علیرضا درخشانی از مدرسه ابن‌سینا مقام سوم را کسب کردند.

گفتنی است؛ در این برنامه از هیبت داوران و تعدادی از مربیان امور پرورشی، مدیران مدارس و حامیان این برنامه نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا